Avatar billede driver8 Nybegynder
13. april 2004 - 13:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Systemopsætning, hvor gemmes denne i profilerne?

Hvor gemmer XP egentlig de forskellige profiloplysninger, såsom skrivebordsfarve, og diverse ændringer man f.eks. har lavet i grafikkortets farver. Jeg har lavet en ny profil, og vil gerne have alle mine gamle indstillinger med. Har forsøgt at kopiere alt fra den mappe Windows opretter i "Documents And Settings" men det er kun menuen start den her får med.

Nogen der kan gøre mig lidt klogere :-)

Morten.
Avatar billede resten Nybegynder
13. april 2004 - 13:46 #1
1) Højreklik på denne computer

2) Klik på egenskaber-klik avanceret klik på indstillinger under bruger profiler.

3) Vælg "kopier til" og her vælger du så det sted et sted hvor du ville lægge din midlertidge profil.

4) Nu vælger du så kopier din nye profil ind i C:\Documents and Settings
Avatar billede driver8 Nybegynder
13. april 2004 - 14:11 #2
Jamen det virkede jo sørme, tak for det :-)

Er der egentlig en måde hvorpå jeg kan bruge hardwareprofilerne sammen med mine brugerkonti? Jeg har et trådløst tastatur, og når jeg vælger at bruge hardwareprofiler, beder den mig selvfølgelig at vælge i opstarten, men der virker mit trådløse endnu ikke. Jeg vil gerne have en profil hvor alt unødvendigt som internet og lign. er slået fra, så mange ressourcer som muligt skal være fri.
Avatar billede venturer Nybegynder
13. april 2004 - 14:24 #3
Hardware profilerne er uafhængige af bruger profilerne. Så der er ikke nogen smart måde at "hæfte" dem sammen på.

Med hensyn til profilindstillingerne kan du bruge en anden smart funktion i XP.
Klik: Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Guiden filoverførelse (eller noget i den retninig). Med den guide kan du eksportere alle dine indstillinger, dokumenter og flere andre personlige indstillinger til en hvilken som helst mappe (også på en anden maskine). Du kan så med samme guide importere alle disse ting igen.
Et udemærket værktøj til også at tage backup af div. indstillinger.
Avatar billede cp1 Nybegynder
13. april 2004 - 22:42 #4
der er et par billeder her ;) http://firewalker.1go.dk/transfer/index.html
Avatar billede driver8 Nybegynder
15. april 2004 - 12:36 #5
Takker for hjælpen. Lidt ærgeligt at man ikke kan tilpasse hardwareprofilen med sit logon, ville gerne have en profil som brugte så få ressourcer som muligt og så en hvor det hele var slået til (internet o.s.v.) men det kræver så åbenbart to windows installationer :-(
Avatar billede venturer Nybegynder
15. april 2004 - 15:04 #6
Nej nej... Du kan sagtens oprette to forskellige hardwareprofiler. Du skal blot vælge hvilken du vil bruge under opstart. IKKE når du logger ind.
Avatar billede driver8 Nybegynder
15. april 2004 - 15:07 #7
Den er jeg med på, men som jeg skriver længere oppe har jeg trådløst tastatur, og det virker ikke under opstarten, og der findes vel ikke andre måder?
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. april 2004 - 15:39 #8
---->har jeg trådløst tastatur, og det virker ikke under opstarten<----
undskyld jeg spørger dumt> vil det sige du heller ikke ka komme i BIOS foreks ?
for så er der da någet galt...
Avatar billede driver8 Nybegynder
15. april 2004 - 15:55 #9
Det er skam ikke at spørge dumt, jeg undrer mig over det samme :-) Men ikke destomindre så er det sådan det er, jeg kan sagtens komme i BIOS, men når jeg får menuen frem om hardware profiler, så kan jeg intet vælge.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. april 2004 - 15:57 #10
Hvilket tastatur? USB eller PS2 ? (opret evt. et nyt spørgsmål)
Avatar billede driver8 Nybegynder
15. april 2004 - 16:03 #11
Har lige oprettet et nyt spørgsmål :

http://www.eksperten.dk/spm/489596

Morten.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. april 2004 - 16:03 #12
okay ;) som jeg læser det her http://www.blackviper.com/WinXP/xpprofiles.htm , ska man teste om man ka navigere med et usb keboard når man har lavet en ny hardware profil... så det er åbenbart en kendt ting at det ikke altid virker :( , ellers en go guide ;) se det under afsnittet "Items to think about:"