Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 10:05 Der er 21 kommentarer

ikke mere hukommelse

efter at have fået reinstalleret windows xp home editon og ny internet explore 6 istedet for explore 5, samt en større hardisk 8o GB. Har jeg store problemer med frontpage. Efter jeg har lavet rettelser eller indsat koder, og vil se det i visning, får jeg den besked at der ikke er mere hukommelse,hvorpå jeg må lukke det hele ned uden at få mine rettelser ind, ingen jeg kender kan hjælpe mig med et svar eller løsning. Hvis jeg vælge at sige vis i webbrowser er der ingen problemer men det er for besværlig. Hjælp mig venligst den der kan.Jeg havde ikke de problemer før jeg fik større hardisk og med explore 5.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
13. april 2004 - 10:10 #1
Start med at fortælle, hvor meget hukommelse du har i din pc.

/Martin
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 10:12 #2
Først må jeg sige at jeg er ikke nogen nørt til pc, men hvis du mener ram, tror jeg at der er 256 ram i min computer.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
13. april 2004 - 10:17 #3
Ja, det var ram, jeg tænkte på. Hvis du nu starter din pc op, og så starter Frontpage op, så højreklik på din menubar nederst i skærmen, altså der, hvor start knappen er, og vælg "jobliste", og så "ydeevne", så kan du se hvor meget ram din maskine bruger med Frontpage igang.

Det må du gerne lige oplyse.

/Martin
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 10:25 #4
ok jeg prøver,  altså Sidefilforbrug 221 MB  er det det du mener, det er Windows Jobliste jeg kikker på..
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 10:26 #5
jeg tror ikke jeg er helt klar over hvad du mener.
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 10:30 #6
kan vi vende tilbage senere jeg skal på job nu..? skal prøve at finde ud af at gøre som du siger og så vende tilbage. hej Atie
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2004 - 10:34 #7
Kør en diskoprydning, derefter en defragmentering, og se om du stadig har problemet.
Avatar billede hcma Novice
13. april 2004 - 13:07 #8
sidder dine ram i een blok eller er det 2 x 128 ??
Hvis det er 2 blokke, bør du lige checke om begge registreres.
Hvor stor er din sidefil  (en tommelfingerregel siger 1,5 - 2 x ram)
Men gør under alle omstændigheder som peet49 skriver og check så lige yderligere for spyware/adware
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 18:53 #9
hej til peet49 og catbody samt martin.
Jeg vil lige prøve det her defragmentering og diskoprydning.
det der med mine ram, vil jeg få et svar på fra min søn som har sat det ind, for det kan jeg ikke svare på. men vender tilbage, det vil være super hvis nogen løser det her problem for mig.
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 22:27 #10
desværre hjalp det ikke noget med diskoprydning og defragmentering.
så det er stadig åben for forslag
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 10:23 #11
har du scannet for spy-/adware?
Hvis ikke kan læse om samt downloade programmet her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Avatar billede atie Nybegynder
14. april 2004 - 11:18 #12
Hej catbody
Jeg har downloadet spyware. aner ikke hvad det er men jeg stoler på dig, har scannet min maskine og hvis jeg ser under
Under Status.  Viser det dette og jeg håber at jeg har gjort det rigtige, jeg er ikke særlig god til engelsk.. der var en masse navne som der var hak i og jeg prøvede at gøre det rigtige. uh gos det er svært at bevæge sig i computerverden når men ikke er så god til det.

Internet explorer protection is enabled  0 items have protection disabled
Restricted Sites protection is enabled.  0 items have protection disabled

Spyware Blaster databased  loaded 4/7/04 2817 items in database.
Avatar billede atie Nybegynder
14. april 2004 - 11:21 #13
vil du fortælle mig hvordan den skal stå.. skal det ikke være noget med enable ?
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 12:09 #14
Anette fra Spywarefri har lavet denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 12:10 #15
Det er altså Ad-Aware du skal downloade og installere!!!
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 12:12 #16
jeg vrøvler vist lidt meget.
Du har altså downloaded Spywareblaster.
Komplet vejledning ligger her: http://www.spywarefri.dk/spybl.manuel.htm
Glem bare alt om Ad-Aware
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. april 2004 - 12:13 #17
Du løser dit problem således:

1) Find ud af, hvad de RAM forbrug er, når du har problemet. Herunder hvilket processer, der bruger meget RAM
2) Hvis ikke dette forbrug uden de store modifikationer kan sættes ned, så køb 256MB mere og sæt i maskinen. Det vil - udover at løse dit problem - give en en mere flydente program afvikling i mange tilfælde. 256MB er det mindste jeg vil anbefale til XP.

/JP
Avatar billede atie Nybegynder
14. april 2004 - 20:38 #18
Tak for hjælpen. kommer igen hvis det viser sig ikke at lykkes
Avatar billede atie Nybegynder
14. april 2004 - 20:43 #19
ved ikke om i fik mine point, syntes ikke rigtig det her virker ????+++
Avatar billede hcma Novice
14. april 2004 - 21:06 #20
hvis det hele lykkedes og du gerne vil uddele points, skriver du lige først hvem der skal have dem, så de kan lægge et svar. Når det så er gjort, skal du nederst til venstre markerede deres navne og bagefter trykke på accepterknappen.
Avatar billede atie Nybegynder
15. april 2004 - 10:38 #21
ok i har ihvertfald været super super og jeg vender tilbage for jeg vil ikke lukke mit sprøgsmål før det er løst.Og så skal i have jeres belønning.
Atie.