Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:00 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Bedøm hjemmeside

Hvad syntes I om denne hjemmeside?
www.tkdc.dk
Avatar billede phpwiz Nybegynder
12. april 2004 - 22:04 #1
god nok i IE.
fucked up i Mozilla Firefox
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:06 #2
Sjov nok, er ellers valideret efter W3C både hvad angår CSS og html.
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 22:06 #3
Fucked up i Moz FF = kontakt feltet er for stort, så man kan se 'kontakt' teksten 4 gange...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 22:06 #4
t.thoft -> fejlen ligger nok i at IE har en sjov fortolkning af padding/margin, og du derfor har fået sat størrelsen forkert...
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:07 #5
okay, må se på det.....men hvad syntes I ellers om designet?
Avatar billede novalis Nybegynder
12. april 2004 - 22:10 #6
Hejsa

Der er ikke meget at sige, synes jeg. Den ser meget professionel og seriøs ud. Meget flot.

I kunne måske gøre mailadressen i kontaktfelten (nederst til højre) klikbart, så man direkte kan åbne en mailbesked, uden at skulle gøre det under kontaktsiden. Men det kan være at I har undladt at gøre det af en god grund jeg ikke kender til.

Men en flot side. Held og lykke med jeres forehavende.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:14 #7
novalis>> tak for de fine ord, det er rart at høre andres mening også.

ramlev.dk og dea pg>> hvordan ser det ud i Mozilla nu?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
12. april 2004 - 22:14 #8
I mozilla bliver alle de lodrette streger i menuen (  |  ) grå når man fører musen over et link. Det gør de ikke i IE, så det er vel ikke meningen?
Avatar billede retry Nybegynder
12. april 2004 - 22:16 #9
<!--doctype... skal stå allerførst. Der er p.t. et linieskift foran. Det får sandsynligvis IE til at gå i quirks-mode.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:29 #10
spiffsen og retry>> har prøvet at rette det nu.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
12. april 2004 - 22:30 #11
det virker også nu :-)
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:31 #12
det var da godt :o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. april 2004 - 22:40 #13
virker fint i min IE :)
indholdsmæssigt er det ok, lidt kedeligt måske...

eneste problem som jeg kan se det er "priser"
300.- pr time er DYBT urealistisk i branchen
og der afsløres det at der er tale om et par knægte
som netop er dumpet ud fra en eller anden medieskole godt
våde bag ørene, og med ringe indsigt til hvad og hvordan
det foregår i den virkelige verden.
Det er ganske enklet utroværdigt.
Hvis jeg var dig/jer ville jeg sløjfe priserne
og gå over til "Projekt-priser", altså give en fast pris
på et konkret projekt, det er sikkert også mere egnet til
den type kunder du/i servicerer.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
12. april 2004 - 22:46 #14
Tjah, da firmaet kører som bi-beskæftigelse, synes vi selv priserne er yderst fornuftige.

Hvis du kigger på vores referencer, kan du se at vi tilsyneladende ikke bliver betragtet som værende useriøse, heller ikke af relativt store kunder.

Vi synes netop at det er useriøst at have priser på op imod 1.000 - 1.500 kr. pr time for den slags arbejde.

Generelt giver vi dog tilbud på opgaver, men den eneste der kan tabe på et tilbud er kunden, i hvertfald på den måde mange giver tilbud på.
Oftest garderer et firma sig i et tilbud, ved at lægge ekstra tid oven i det forventede tidsforbrug.

Omvendt giver vi vores kunder et tilbud, hvor vi gør opmærksom på at det er en maks-pris, og at ved mindre tidsforbrug vil prisen blive lavere.

Uanset timetallet gives der ikke rabat på timeprisen.

Det er simpelthen utroværdigt at have en "listepris" på timeprisen, hvoraf man så skærer af efter forgodtbefindende.....
Avatar billede mindfreak Nybegynder
13. april 2004 - 10:53 #15
"Tjah, da firmaet kører som bi-beskæftigelse, synes vi selv priserne er yderst fornuftige.

Hvis du kigger på vores referencer, kan du se at vi tilsyneladende ikke bliver betragtet som værende useriøse, heller ikke af relativt store kunder"

Selvfølgelig syntes firmaerne ikke det er useriøst at få noget billigere - men netop som du siger det har I det som bi-beskæftigelse, mens vi er altså nogen der forsøger at leve af det - og det er lige meget hvordan du vender og drejer det, undergravende for branchen. Hvis man er en dygtig designer og kan lave et kanont design på to timer, skal kunden så kun betale 600? -det giver ingen mening at prisætte designs pr time. Det svare til en kunstner der prissætter sine værker efter hvor lang tid han har brugt på at lave et maleri etc?

Men sitet er pænt og nydeligt ;)
Avatar billede thb Nybegynder
13. april 2004 - 11:06 #16
Meget pænt sitet..

Men hvis jeg gør mit browser vindue mindre så forsvinder menu, logo og side navn, lige så langsomt... Det er en mindre smart detalje.

Thomas
Avatar billede AnyFellow Mester
13. april 2004 - 11:44 #17
mindfreak...>
Enige bliver vi nok aldrig, men jeg kan ikke se hvordan det kan være undergravende for branchen at vi har lave priser.

- At vi vælger eks. at tage 600 kr. for et design vi har brugt 2 timer på, er da bare til fordel for kunden.

- At andre har højere priser for deres "kunst" er fint med os, men derfor kan det da ikke være undergravende at vi sælger vores tid billigere?

Jeg arbejder til dagligt med it og ser da også hvad priserne er, og kan stadigvæk ikke se det rimelige i en timepris på eks. 1.500 kr, heller ikke til trods for lange uddannelser og lignende.

Vi har valgt at prissætte alt hvad vi laver ud fra vores tidsforbrug, og uanset hvordan det vendes og drejes, kan det vel ikke være undergravende?

Jeg har da også fuld forståelse for at prisen er anderledes når der er nogen der skal leve af det, på samme måde som et større firma også skal have andre omkostninger end lønomkostninger dækket, og derfor sætter prisen derefter.

Vi har bare ingen omkostninger, ud over arbejdstiden, og derfor har vi valgt at lade kunden få glæde af det.
Avatar billede mindfreak Nybegynder
13. april 2004 - 12:51 #18
Så hvis nogen, i deres fritid,smækkede en bod op ude foran jeres "kontor" og solgte designs til 299,- inkl. moms - fordi der ingen omkostninger er til lokaler og lønninger vil du heller ikke syntes det var undergravende for din virksomhed?
Avatar billede AnyFellow Mester
13. april 2004 - 13:04 #19
Næe, det er et frit land vi lever i.
Hvis der er andre der kan sælge en ydelse billigere er det helt fint med mig. Så er det op til kunden at vurdere om den ydelse kan opfylde vedkommendes krav.

Hvis der er undergravende arbejde, at tilbyde en ydelse billigere. Vi har alle hver især forskellige vilkår at kunne tilbyde vores ydelser på.

De store firmaer har nogle ting de kan slå på, for at retfærdiggøre den højere pris. Vi har andre ting vi slår på, der så kan retfærdiggøre at vi er små, og ikke til at træffe i normal kontortid.
Avatar billede AnyFellow Mester
13. april 2004 - 13:18 #20
mindfreak...> Diskutionen er nu spændende nok, men tror vi skal holde os til det oprindelige. Vi skræmmer jo potientielle øjne væk :o)

Du har ytret dit synspunkt, hvilket vi selvfølgelig er glad for. Det var jo hele ideén med at oprette spørgsmålet.

Om nogle dage, hvor vi forhåbentlig har fået et par svar mere, vil vi uddele point til dem der har bidraget.

Venligst læg svar såfremt i er interesseret i et "par" point.
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. april 2004 - 13:41 #21
kfisker og t.thoft, er i den samme person?
Avatar billede t.thoft Nybegynder
13. april 2004 - 13:42 #22
lordhead>> nej det er vi ikke
Avatar billede retry Nybegynder
13. april 2004 - 14:01 #23
svar.
Avatar billede roedz Nybegynder
14. april 2004 - 18:44 #24
hey hoveder, lidt sjov diskution vedr priser. Må man være lidt fræk at spg hvad I tager for deres arbejde. fx:

Jeg skal bruge en hjemmesiden med design, udskæring og CMS

CMS: indhold, billeder, nyhedsbrev, dymatisk menu.

Hvad vil sådan en løsning koste hos jer?

//Roedz

Sorry t.thoft jeg lige "spammer" dit indlæg, håber det er ok?!??
Avatar billede roedz Nybegynder
14. april 2004 - 18:44 #25
deres = jeres
Avatar billede roedz Nybegynder
14. april 2004 - 18:45 #26
det skal siges at det kun er et eks og jeg skal ikke bruge en hjemmeside :o)
Avatar billede retry Nybegynder
14. april 2004 - 18:50 #27
roedz vil nemlig lige tjekke konkurrencesituationen (http://www.9interactive.dk/9ia.asp)
Avatar billede roedz Nybegynder
14. april 2004 - 21:51 #28
ahh det var nu ikke derfor du, man diskutere jo altid priserne her i branchen, og så gad jeg bare godt undersøge hvad andre tager... det var det!
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. april 2004 - 22:07 #29
design: 25k
klargørring, korrektur og levering: 5k
CMS (alt afhængigt af hvordan admin skal fungere melllem 20-50)
projektstyrring, møder, korrenspondance, test: 10k
kundeoprettelse:2k
(+moms)
er standard her, større virksomheder + 10/15% (grundet længere process og flere møder/godkendelsesprocedure).
Avatar billede roedz Nybegynder
14. april 2004 - 22:56 #30
mobius6 >> jeg siger mange tak for du have lyst til at dele det med mig!
Avatar billede AnyFellow Mester
15. april 2004 - 07:58 #31
roedz...> Vi giver ikke priser efter så "kort" en beskrivelse, og giver som regel heller ikke et komplet tilbud på en større opgave, men jeg kan da indikere timetallet, så kan du jo selv gange op.

Vores procedure er at dele projektet op i flere bidder, give tidsoverslag på første bid, lave den, og så give overslag på anden bid osv.

Skal jeg give et bid på et stort projekt, vil det være nødvendigt at lægge x% oveni for at sikre mig at vi ikke arbejde "næsten gratis".

Det har fungeret rigtig godt, og det er altid muligt for kunden at springe fra, såfremt han/hun fortryder eller ikke er tilfreds med arbejdet.

Beskrivelse:
- Ny hjemmesidedesign, samt overflytning af data fra gl. hjemmeside.
- Hjemmesiden har følgende elementer Forside, 20 Produkter (1 billede pr. produkt, samt tekst"), kontaktforum, nyheder, job.

Det skal være muligt selv at indtaste nyheder.

Design: 3-6 timer afhængig af hvor mange ændringer kunden vil have.
Opbygning af hjemmeside, tilpasning af billeder, mailform og overflytning af data: 15 timer
Opbygning af indtast-selv-nyhedsfunktion: 4 timer.

Timerne er for kunden det samme som makspris. Bruger vi kun 12 timer på opbygningen, jamen så skal kunden ikke betale for mere end 12 timer. Bruger vi 16 timer, så er det stadigvæk kun de 15 timer kunden skal betale for.

Vi er vældig tilfredse med at køre på denne måde, og vi bruger ikke en masse tid på at sidde og lave kontrakter i forhold til et større projekt.

Jeg vil lige pointere at vi højest sandsynlig ikke vil gå ind i en større hjemmeside, der fuldt ud skal kunne styres vha. CMS, da vi også godt er klar over vores begrænsninger.

Alt hvad vi laver, bygger vi selv op fra grunden af, også alle PHP-scripts.

Laver kunden en aftale med os omkring opdatering af hjemmesiden, har vi en mindstetakst på 15 minutter, og samler så sammen gennem en periode inden vi fakturerer.
Avatar billede AnyFellow Mester
15. april 2004 - 07:59 #32
indtast-selv-nyhedsfunktion = indtast-selv-nyheder-og-upload-billeder...