Avatar billede nintoman Nybegynder
12. april 2004 - 18:34 Der er 5 kommentarer

Bund med css

Hvordan kan man let og præcist lave bunden af ens side ved hjælp af div i css?(ligesom jubii.dk)

Det er jo sådan, at:

    POSITION: absolute;
    LEFT: 50%;
    BOTTOM: 0px;

... Placerer div-boksen i bunden af vinduet, og ikke i bunden af selve dokumentet... Men hvordan laver jeg så en bund, der placerer sig automatisk i forhold til længden på siden?

På forhånd tak...
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 18:44 #1
dette har været meget oppe på det sidste - og udvejen er javascript. Det kan ikke gøres med css så vidt jeg ved.
Avatar billede nintoman Nybegynder
12. april 2004 - 18:55 #2
Okay. Tak for hjælpen...
Avatar billede lordhead Nybegynder
12. april 2004 - 19:49 #3
Du kan ihvertfald ikke benytte position: absolut.

Men hvad specielt er der egenligt ved jubii's "bund"? Det er jo en del af selve layoutet.
Avatar billede basementjack Nybegynder
12. april 2004 - 19:54 #4
Prøv at tage en kigger i jubii.dk's kilde.. Den er lavet med div's.. Så man kan godt.. nintoman kig evt. i alle jubii.dk's linkede css-filer, det kan man godt lære noget af.. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2004 - 14:06 #5
dette virker:

<html>
<head>

<script type="text/javascript" language="JavaScript">

function moveCopyrightInfo() {
  var elm = document.getElementById('idCopyright');
  elm.style.display = 'block';
  var heightToUse = (document.body.scrollHeight < document.body.offsetHeight) ? document.body.offsetHeight : document.body.scrollHeight;
  var newY = heightToUse - elm.offsetHeight - 20;
  var newX = document.body.scrollWidth - elm.offsetWidth - 20;
  elm.style.pixelTop = newY;
  elm.style.pixelLeft = newX;
}

onload="moveCopyrightInfo()"
onresize="moveCopyrightInfo()"

</script>
</head>

<body style="margin:0px">
<div style="width:100%; height:100; background-color: silver; padding:20px">Denne div repræsenterer selve siden</div>
<div id="idCopyright" style="display:none;position:absolute;top:0px;left:0px;background-color:red;color:white; padding:5px;">FOOTER</div>

</body>
</html>

taget fra: http://www.eksperten.dk/spm/360548