Avatar billede daiz Nybegynder
12. april 2004 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Maks antal samtidige forbindelser

Jeg har en webside kørende på en windows 2000 med IIS og en access database under. Jeg har engang hørt at det maksimale antale brugere der kunne arbejde i databasen samtidigt var 10. Er der nogen der kan be eller afkrafte det og helst med en kilde. Jeg har søgt i noget tid nu og kan bare ikke finde dette fakta nogle steder og jeg skal helst bruge det i en opgave.
Avatar billede hekla Nybegynder
12. april 2004 - 17:48 #1
Under Access-Specifikationer i Access hjælpefunktion er der angivet 255 som det maksimale antal brugere, men det er nok overdrevet, for databasen bliver langsommere at arbejde med jo flere brugere der er på.

På en hjemmeside er der dog det specielle at man kun har forbindelse til databasen, når man åbner en ny side, så hvis man sørger for at lukke sine forbindelser efter sig (connection.close), kan der være ca. 50-100 brugere samtidig, før man begynder at kunne mærke, at hastigheden falder.
Avatar billede hekla Nybegynder
12. april 2004 - 17:50 #2
12. april 2004 - 17:52 #3
255 samtidige brugere - hvilket også vil sige 255 forbindelser.

Det er dog vigtigt, når du programmere koden, at du sørger for at lukke forbindelserne hurtigst muligt efter brug. Således vil der sagtens kunne være mere end 255 samtidige brugere på sitet, da de ikke behøver at have en åben forbindelse hele tiden.
Avatar billede daiz Nybegynder
12. april 2004 - 18:05 #4
Det var gode svar alt sammen, men kun hekla kom med en kilde :(
Avatar billede hekla Nybegynder
12. april 2004 - 18:12 #5
thomas, er dit svar ikke en gentagelse af mit???
12. april 2004 - 19:17 #6
jo, sorry....men da jeg åbnede spørgsmålet, var der ingen andre svar....der gik bare nogle minutter inden jeg fik tid til at svare, da jeg lige blev afbrudt. Da jeg fik poste't mit indlæg så jeg, at du havde svaret det samme. Så du skal selvfølgelig hae point :o)
Avatar billede hekla Nybegynder
12. april 2004 - 21:08 #7
Det var ikke så meget pointene, men jeg undrede mig bare over det, da der er næsten fem minutter mellem indlæggene.
12. april 2004 - 21:34 #8
tja...men som sagt var jeg begyndt på mit indlæg, da jeg blev afbrudt af min datter, som skulle på wc. Jeg beklager, at jeg ikke trykkede opdater inden jeg sendte mit indlæg.
Plejer det forresten ikke at være mig, som er den hidsige? ;o)
Avatar billede hekla Nybegynder
12. april 2004 - 21:43 #9
:o)