Avatar billede lopolla Nybegynder
11. april 2004 - 23:44 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Eksperten reklamerer for hidsigt!

Jeg synes, at eksperten reklamerer for hidsigt - er jeg den eneste i hele verden, hvor jeg får et pop-up HVER gang jeg bare kigger på siden.....

Jeg efterhånden fundet ud af, at Dell har nogle fantastiske tilbud....

Hvis du har det samme problem, så skriv en kommentar - et svar anything - så kan vi altid referer til dette "spørgsmål", hvis eksperten mener, at det kun er én der har problemet!
Avatar billede dhunters Nybegynder
11. april 2004 - 23:48 #1
rigtig kategori? absolut værd at tage op! ellers bare slå pop-up-killer til... :)
Avatar billede jones279 Nybegynder
11. april 2004 - 23:48 #2
ÉT svar... Popupblocker...
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2004 - 23:49 #3
Nu blokere opera for dem, så det havde jeg slet ikke bemærket. Men de skal vel tjene penge et sted - jeg tvivler på at der er ret mange der køber pro-medlemsskab her.

Af en eller anden årsag, gider folk ikke bruge penge på gode sites - men går gladeligt ned og bruger 30-40kr på et blad hver måned. Det har jeg aldrig helt forstået.

... men hvorfor har du lagt dette i php? :)
Avatar billede mermermer Nybegynder
11. april 2004 - 23:49 #4
Jeg har samme problem, men det kan stoppes ved at benytte en browser der blokere popup.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
11. april 2004 - 23:49 #5
http://toolbar.google.com/

Eller bliv pro medlem... :)
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2004 - 23:52 #6
Hvem tror du skal betale for at drive sådan en side som denne ???

Du kan jo vælge at begynde at støtte Eksperten.dk med evt. at købe et pro medlemsskab.

Det virker ikke til du er klar over hvad det koster at have kørende for at du og jeg kan udveksle erfaringer og hjælpe hinanden.

Ved at have reklamer på siden får Exp.dk penge ind for at kunne vedligeholde og opgradere den server exp.dk kører på. Du vil vel gerne have at siden er til at få fat i og ikke en side som hver anden er umulig at få fat i fordi at serveren er overbelastet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. april 2004 - 23:55 #7
Er helt klart enig.

Er selvfølgelig 100% klar over at eksperten SKAL have en indtægt, og dette via reklame.

Ville dog sætte stor pris på at de stoppede med PopUPs.

Dette er dog ikke så stort et problem da google's search bar (engelsk udgave) let og elegant stopper disse, men det var meget tæt på at jeg overvejede at droppe e.dk da jeg hader sites som bruger PopUps, eller på anden måde gør ting jeg ikke selv beder om.
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. april 2004 - 23:55 #8
Nu findes der jo andre medier end lige her. Nyhedsgrupper har da virket fint i lang tid, så man kan jo bare bruge dem istedet.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2004 - 23:59 #9
Ved at have kigget under Eksperten-kategorierne kunne du have sparet at oprette et nyt spørgsmål, for der er en hel del, som igennem tiden har klaget ...

-- og popup-stopperen blev aktiveret anden gang jeg åbnede E* på denne computer !-)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
12. april 2004 - 00:05 #10
Findes der et tal på hvor mange pro medlemmer vi har?
Avatar billede backside Nybegynder
12. april 2004 - 00:05 #11
Vil lige indskyde at der ikke er popup blocker i den danske Google-bar.  ;)
Avatar billede pgm Nybegynder
12. april 2004 - 00:50 #12
har ikke fået lavet et pro medlemskab endnu, og syntes egentligt at det vil være fint med at exp.dk er reklame financeret, men ikke med på den måde det foregår nu. For mit eget vedkommende så virker disse blafrende bannere etc. ikke på mig (får ikke popupen da jeg bruger firefox), jeg nægter konsekvent at trykke på dem da det er nok så irreterende, men derimod hvis exp.dk skiftede til google adwords programmet, så ville jeg klikke flere gange da indholdet stort set er noget jeg er interreseret i og så er det ikke irreterende for selve indholdet på siden. Klikker ofte videre på adwords da disse oftest har relavans for det eksistere indhold på den side jeg kikker på. Så skift alt det lort ud med adwords og jeg (og sikkert mange flere) vil kunne støtte experten ved at benytte os af annoncørene.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. april 2004 - 01:51 #13
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en uvelkommen popup - nogen steder! ;)
Svaret er Firefox! :) Hvis du har en Pentium 4 kan jeg anbefale mmoy's experimentielle custombuilds herfra: http://www.pryan.org/mozilla/firefox/mmoy/?M=D
Skift IE ud! :)
Avatar billede coderdk Praktikant
12. april 2004 - 01:51 #14
Det skal lige siges at med f.eks. http://adblock.mozdev.org/ plugin'et ser jeg faktisk ikke engang nogen bannere på exp :) Dejligt!
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. april 2004 - 01:54 #15
Jeg syntes nu nok at man kan tåle at se de banners en side bruge - bare de ikke laver popups og popunders, så er jeg ligeglad.

Folk vil ikke betale for websider, ej heller se deres banners hvilket er måske kunne financiere en side (delvist).. Trist.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
12. april 2004 - 03:17 #16
Jeg har ikke pro-medlemskab og heller ikke pop-up-killers.

Dette forhindrer mig dog ikke i at bruge eksperten.dk, da jeg synes at den hjælp jeg kan få her, er absolut formiddabel.

Jeg er også en af fortalerne for at pop-ups på eksperten.dk skal stoppes, da jeg ved besøg på eksperten.dk ”generes” af denne form for ensformige og gentagne reklame gang på gang.

Jeg har ved gentagne besøg oplevet at inden jeg nåede frem til den kategori og det spørgsmål jeg ledte efter, fik ”kastet” op til 5-7 reklamer i hovedet via pop-ups.

Som overskriften siger, er dette meget hidsig reklameaktivitet og som flere har påpeget, har dette også haft indflydelse på om jeg fortsat skulle tære på den viden der findes her på eksperten.dk.

Eksperten.dk stiller sig dårligere og dårligere overfor gratis brugere som jeg selv ved at være så aggressive i deres markedsføring af andre firmaer.

Især når man som non-pro og ikke har pop-up-killers vil søge i eksperten.dk’s database og man midt i indtastningen af et søgeord i søgefeltet, finder ud af at størstedelen af det man tror man har skrevet, slet ikke står i søgefeltet pga. dn pop-up-reklame.

Dette har jeg oplevet flere gange og for hver gang, bliver jeg mere og mere irriteret. Måske ikke så meget på eksperten.dk – mere fordi jeg gang på gang ”falder i fælden”.

Oprindeligt så denne skrivelse anderledes ud, men pga. opdateringer på eksperten.dk, blev min besvarelse ikke gemt.
Avatar billede roenving Novice
12. april 2004 - 03:23 #17
Tjah, man skal tage højde for at E* er død 3:00-3:10 !-)

-- Jeg har ikke linket, men hvis I kigger i en af de tråde, som for nogle måneder siden blev rejst om emnet under Eksperten, forklarede Jesper Haun, som er IDGs ansvarlige for E*, at der havde været nogle periodiske fejl med det system, som skulle forhindre idelige gentagelser af popups, meningen er, at man kun skal præsenteres een gang for dem pr. besøg ...

-- det lyder som om de perioder stadig forekommer ofte ,-(
Avatar billede backside Nybegynder
12. april 2004 - 03:34 #18
Tja, jeg har nu efterhånden vennet mig til dem efter jeg ikke er pro mere.
Kan støtte henninghabor i det med indtastningen der forstyrres af popups.
Ellers har jeg nu ikke det store problem med reklamerne.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
12. april 2004 - 03:42 #19
roenving>> Jeg var ikke klar over at der opdateres i det tidsrum... :o)

Jeg har også haft dette emne op til diskussion før og fandt frem til den konklusion, at hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så find et andet.

Jeg synes bare at det er ærgeligt at skulle lede efter et andet sted, da jeg ikke mener at eksperten.dk's lige findes.

Jeg startede oprindeligt på html.dk, men jeg bryder mig ikke om måden hvorpå forummet er bygget op. Derimod kan jeg gode lide at her på eksperten.dk har man både spørgsmålet og svarene samlet via et link.

Udover reklamerne og til tider folks hakken på hinanden, er eksperten.dk helt klart det sted jeg bryder mig bedst om, når det gælder hjælp til hjemmesider m.m.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
12. april 2004 - 03:49 #20
Jeg kan faktisk lige eksperten.dk og brugerne så meget, at jeg nu har begivet mig ud i at besvare spørgsmål.

Det kan godt være at jeg nogle gange gaber over mere end jeg har forstand til, men jeg forsøger i det mindste at hjælpe i en god tone. Det kunne der godt være flere, der brugte energi på i stedet for mundhuggeri og diverse nedladende kommentarer...

Pudser lige glorien! ;)
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 06:43 #21
Jeg oprettede også engang et som om det samme, dog i rette kategori :O)

Og synes også det er meagirriterende at siden kan være en evighed om at loade, blot fordi der skal laves en popup. (når jeg sidder ude i byen)
Og det er svært at anbefale exp hvis der er mange popups! Især til folk som ikke er videre bekendte med internettet.

popupsite == uprofessionelt site

Men er nu også gået over til at bruge NS, som også stopper popups.
http://channels.netscape.com/ns/browsers/default.jsp :O)

Og jeg besvarer gerne et spm, hvis jeg synes kan, fordi det er sjovt at kunne hjælpe andre.
At det så her på exp evt. kan resultere i et gratis promedlemskab i en måned, hvis man er mellem de 100 som har fået flest point i en måned, det er jo kun fint!

Iøvrigt, det eneste jeg bruger pro til, er muligheden for at se om der er nye indlæg i et spm. uden at jeg behøver at reloade siden. Fed feature!

Men at betale for at slippe for reklamer, den får de mig sgu ikke på.
Reklamer er ok, men overdreven brug af reklamer er helt hen i vejret.
Og at betale for at bruge en hjælpeside, så den får et holdbart interface, den er jeg slet ikke på.

Og for et firma som IDG, burde den megen aktivitet være rigelig "belønning" Og hvis ikke, så må de finde på andre måder at få folk til at betale for brugen af sitet, f.eks. købe point som man kan på experts-exchange.com.

Iøvrigt, et andet fedt forum, især om PHP, forums.devshed.com
Avatar billede hashkagen Nybegynder
12. april 2004 - 10:33 #22
Hver gang jeg klikker ind på E kommer der minimum 2 reklame popups fra Dell " købt den nye Dell Dimension med XTRA POWER" - sådan noget. :->
Avatar billede fcknet Nybegynder
12. april 2004 - 12:24 #23
Jeg får intet fordi jeg har google toolbar.. baab aaa :D
Avatar billede -xyz- Nybegynder
12. april 2004 - 12:36 #24
I tuder for meget, accepter nu bare at de er der og brug dette fede site, til det bedste...
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2004 - 13:06 #25
sukos -> Jeg kan ikke lade være med at blive lidt irriteret over dit indlæg.

Du skriver at betale for at slippe for reklamer, den hopper du ikke på. Ja, men pengene skal komme ind på en eller anden måde, enten via reklamepenge eller at du betaler, så er det da fair at man siger betaler de kan du slippe for reklamerne. Og betale for et holdbart site, du glemmer vist at der skal penge for at kunne udvikle et større site, der er fint når det ikke er stort endnu, men for at kunne følge udviklingen og blive ved med at være et site der kan følge med bliver der altså nød til at komme lidt penge ind !!!
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 13:14 #26
Jow, men sgu da ikke i form af en en popup hver eneste gang du trykker på et link!
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 13:16 #27
Og som sagt, reklamer er ok, og hvis det ovenkøbet er reklamer for noget som har min interesse, ja, så er det jo ekstrafint.

Men den "overdyngning" af popups, den er helt hen i vejret. Og den vil jeg da gerne "klynke" over
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2004 - 13:16 #28
Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til det og jeg har hverken Popup killer eller er PRO medlem.
Avatar billede backside Nybegynder
12. april 2004 - 18:06 #29
Det er nu også et par dage siden jeg har fået popups.
Det er sjældent at de kommer så hyppigt at det bliver rigtig generende.
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:14 #30
jahh, de kommer åbenbart indimellem.
Tvivler stærkt på at det kun er "gamle admin" som stadig styrer koderne 100%
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. april 2004 - 20:19 #31
Nå, hvor mødes vi og kæmper om pointene? Eller skal vi bare tømme lopolla's konti :)

(vi jo alligevel off-topic)
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:23 #32
Ja, lad os kæmpe om point'ne!!! :O}
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:24 #33
Foretrækker et billardbord hvor vi spiller skomager!
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:42 #34
Nåh, nu har jeg kun 7 popups liggende, (klikkede på 6 links, og loggede derefter ind) (pro (vundet)medlam)
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:43 #35
sludder,
medlam == medlem
!!! (selom man godt kan føle sig lidt lam!)
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:44 #36
Nåh, lam eller ej!
selom == selvom

(tv-time)
Avatar billede sukos Juniormester
12. april 2004 - 20:45 #37
billard skal helst være i Kbh! (ellers er jeg ikke med, anyway)
Avatar billede dennismp Nybegynder
12. april 2004 - 20:51 #38
Hvor mange eks-point koster en tur fra aalborg, mon? :)
Avatar billede Kengun Praktikant
12. april 2004 - 22:45 #39
http://www.admuncher.com/ er løsningen ;)
Avatar billede jones279 Nybegynder
14. april 2004 - 18:26 #40
Og så har de hermed proppet kode på, som overruler googles popup blocker... Pis mig i røven! :(( Selvom det jo er forståeligt nok!
Avatar billede fcknet Nybegynder
14. april 2004 - 21:22 #41
jones > Jeg får stadig ingen popups.

Hvis man vil være helt sikker kan man bruge zonealarm pro som har funktion til popup block
Avatar billede taskmgr Nybegynder
14. april 2004 - 21:41 #42
Jeg får da stadig ingen popups med google-bar...
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. april 2004 - 21:50 #43
Jeg bryder mig heller ikke om popups, og jeg undrer mig egentlig over at der er nogle annoncører der gider bruge penge på det. Jeg kender ikke nogen som lige fik lyst til at købe en Dell-computer pga. et popup-vindue. Personligt ville jeg nok vælge en anden computer end Dell, når de tillader sig at genere mig med popups!

However. Et reklamebanner hist og her, som ikke generer teksten på siderne er da ok, når man tænker på hvor meget vi brugere får helt gratis her. Der er heldigvis ikke de berygtede rullegardiner som man f.eks. ser på Edbpriser.dk, eller de animationer man ser på jubii.

Hmm. Måske er der et marked for salg af fjernsyn, som kan fjerne bandereklamerne rundt om fodboldbanen når man ser landskamp...
Avatar billede backside Nybegynder
21. april 2004 - 16:38 #44
Er det lukketid?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
21. april 2004 - 20:06 #45
Må hellere ligge et svar... kom jo egentlig med et bud :)
Avatar billede brixz Nybegynder
05. juni 2004 - 15:06 #46
Måske Exp.dk kunne lære noget af edbpriser.dk og deres måde at vise reklamer på.
det er hovedsageligt bannere og ikke popup's man hele tiden skal lukke. og så en reklame der ruller ned i 5 sec eller noget.
den husker dog at den har vist den reklame der ruller ned så den ikke bliver vist hele tiden. måske via cookies?

og så vidt jeg husker fik man da i eksperten's "gamle" dage points for at trykke på det banner der var i toppen, ved ikke om det stadigvæk sker?
og det må da være blevet dyrt at holde en hjemmeside siden at de er gået amok med popup's. det mener jeg da bare ikke der var så meget af førhen? eller er jeg helt på afveje her?

Det skal dog siges at jeg ikke ville vide hvad jeg skulle gøre hvis eksperten ikke fandtes :) her er jeg sørme blevet hjulpet en hel del.  TAK
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2004 - 16:28 #47
Jeg mener nu stadig det er tid til at lukke.  ;)
Avatar billede dennismp Nybegynder
05. juni 2004 - 16:30 #48
Enig. Og det er stadig intet med php at gøre :-)
Avatar billede lopolla Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:20 #49
Nu er SP2 kommet og vi har alle pop up blocker - jeg lukker spørgsmålet - sort hva' :-)
Avatar billede backside Nybegynder
19. oktober 2004 - 01:47 #50
Hvorfor deler du ikke ud af de point du har sat på højkant i stedet for at nappe dem selv?
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. oktober 2004 - 08:46 #51
lopolla >> Du har fået mange rigtige og gode svar på dit spørgsmål. Det er ikke fair at du kommer 7 måneder efter og lukker fordi du har fået SP2. Du har jo heller ikke kommenteret spørgsmålet før nu.

Så opret et nyt spørgsmål med point til dem som har hjulpet dig her. Husk at ligge et link til det nye spørgsmål her og omvendt.

eagleeye / CoAdmi
Avatar billede backside Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:53 #52
lopolla>> Har du en kommentar eller hvad?