Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 18:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan - ImageList ?

Hvordan for jeg "Image1", til at hente et billed fra "ImageList1"???
Avatar billede salok Nybegynder
11. april 2004 - 19:17 #1
Hej Speedo

Image1.Picture = ImageList1.ListImages(1).Picture

mvh salok
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 21:32 #2
Hvad så hvis man skal kontrollere "Image1" om den har billed "2" fra "Imagelist1"

Har prøvet nedestående..

If "" & Text5.Text & ".Picture" & "" = ImageList1.ListImages(2) Then
Msgbox "Bla bla bla......
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 22:41 #3
Er der ikke nogen der kan svare på mit sidste spørgsmål, eller er det bare fordi det er blivet sendt. Og alle er ved at blive meget trætte, og ka' derfor ikke foreløbet svare på mit spørgsmål???
Avatar billede sjh Nybegynder
11. april 2004 - 22:44 #4
Du kan bare gemme nummer i Tag:

Private Sub Form_Load()
Dim intNum As Integer
  intNum = 2
  Image1.Picture = ImageList1.ListImages(intNum).Picture
  Image1.Tag = intNum '<- Gemmer nummer i Tag

  If Image1.Tag = 2 Then
    MsgBox Image1.Tag
  End If
End Sub
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 23:14 #5
Hvorfor kan man ikke gøre således, og hvordan skal jeg så gøre?

Dim intNum As Integer
intNum = 2

If "" & Text5.Text & ".Picture" & "" = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then 'Det er denne her der er fejl i!!!
player1.Top = player1.Top - Val(480)
End If
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 23:23 #6
Grunden til at lave den med "Text5.text" osv. Er pga. at det ikke er den samme den skal kontrollere. Men en bestemt, efter placering!!!
Avatar billede sjh Nybegynder
11. april 2004 - 23:46 #7
Ja det er jo ikke noget billede når du skriver ".Picture" med gåseøjne

og du kan ikke tjekke om 2 billeder er ens ved at gøre sådan:
--> If Image1.Picture = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then <--
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 23:53 #8
Jo det kan man faktisk godt, det har jeg afprøvet!!!
Men hvad gør jeg for at jeg kan lave det der med Text5.text osv. ???
--> If Image1.Picture = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then

Den kom bare til at hedde:
If a480b0.Picture = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then
End If
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 23:55 #9
Kunne man f.eks. Skrive det i den her slags stil???

If Val("" & Text5.Text & ".Picture" & "") = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then
End If
Avatar billede sjh Nybegynder
12. april 2004 - 00:10 #10
så må det være noget i den stil du søger..

Private Sub Command1_Click()
Dim intNum As Integer
Dim objImg As Object
  intNum = 2
  For Each objImg In Controls
    If TypeOf objImg Is Image Then
      If Text5.Text = objImg.Name Then
        If objImg.Picture = ImageList1.ListImages(intNum).Picture Then
          MsgBox objImg.Name
          Exit For
        End If
  Next
End Sub

Private Sub Form_Load()
  Text5.Text = "Image1"
End Sub
Avatar billede speedo Nybegynder
12. april 2004 - 16:54 #11
Yes sir!

Thx, det virker perfekt!!!

Tak for hjælpen "sjh"

Laver du ikke et svar, hvis du altså vil have nogle point!!!
Avatar billede sjh Nybegynder
12. april 2004 - 17:25 #12
Det var da godt :-)
Avatar billede snowball Novice
14. april 2004 - 10:04 #13
speedo: Er du venlig lige at svare på den mail vi har sendt til dig 11. april 2004, 19:36? Tak.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede speedo Nybegynder
15. april 2004 - 00:01 #14
Snowball: Is done!
Avatar billede snowball Novice
15. april 2004 - 11:35 #15
speedo: Har stadig ikke modtaget noget fra dig. Svarede du via http://www.eksperten.dk/coadmin/ ? Hvis ikke, så prøv lige det :)
Avatar billede snowball Novice
20. april 2004 - 11:25 #16
Speedo !?