Avatar billede djz.dk Nybegynder
11. april 2004 - 15:20 Der er 2 kommentarer

Godt audio-grabber program!

Jeg vil have mine gamle støvede maxi-singler lagt ind på computeren, så jeg kan få glæde af dem igen, men jeg kan ikke finde et ordentligt grabber-program. Jeg har prøvet med AudioGrabber, men den laver filerne til såkaldte .ogg filer, som ikke er rigtige audio filer.

Hjælp! Hvilket freeware progam kan anbefales, og hvor kan det hentes?
Avatar billede nuki Nybegynder
11. april 2004 - 15:54 #1
Jeg vil anbefale Exact Audio Copy

Du kan finde programmet på www.exactaudiocopy.de hvor der også er links til guides så du kan få sat programmet rigtigt op.

Hvis du vil lave mp3-filer så vil jeg anbefale at du bruger Lame some encoder.

-Nuki
Avatar billede halifax Nybegynder
12. april 2004 - 02:02 #2
Pudsigt du siger, Audiograbber kun laver .ogg-filer. Tidl. i aften, før jeg ser dette spm., har jeg installeret programmet og/med Lame MP3 encoderen.
Under Indstillerger -> MP3 indstillerger er der mulighed for at afkrydse ud for Grab til -> Wav fil.
Der er også mulighed for Grab til -> MP3 via midlertidig wave fil. Behold wave fil. Samt Grab -> ..... Slet wave fil.
Så der er flere muligheder og med .wav får du ikke mere "rigtig" audio fil.

Måske du blot skulle hente Lame encoderen fra deres download side - så kører det. Lame MP3 dll.
http://www.audiograbber.com-us.net/download.html