Avatar billede rechain Nybegynder
10. april 2004 - 22:48 Der er 22 kommentarer

Min søsters internet GÅET SORT!

Såååå...nu er det min søsters tur til en komplet NEDTUR!
Internet virker ikke mere inde hos hende...

Eftersom jeg havde bestilt 2 extra (dynamiske) ip-adresser (så vi har 4!)

1. Min PC har NONSTOP internet nu!
2. Min Xbox har ingen problemer med at oprette forbindelse til internettet nu!
3. Min Søsters PC har INTET inernet mere!

Hvorfor har hun ikke det?
Efter mit internet havde et år med at komme og gå, har jeg fået ordnet mit.
For nogen uger/måneder siden?!?
Har givet min comp en fysisk adresse som den ikke havde før...

Kan heller ikke huske Win98 Systemet (bruger selv XP!)
Så jeg kan ikke finde det der "Netværksforbindelser" hos hende...

Så jeg kan se hvafor nogen forbindelser den har...
HJÆLP!!! Typisk at jeg ikke kan huske Win98...LOL!

Nå, men hvis der er en der kan hjælpe vil jeg være MEGET glad!
Og hvis der er noget du vil have beskrevet mere seriøst, så skriv det lige.

Tak, og håber jeg kan bruge DIN hjælp...

/Rechain

Ps. Mit andet indlæg (om internet forbindelse) kan måske hjælpe...
http://www.eksperten.dk/spm/465027
Avatar billede oversjanten Nybegynder
10. april 2004 - 22:55 #1
for win 98, skal du bruge wincfg, til konfigurering af ip-adresser...formoder at det er det du efterlyser?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. april 2004 - 23:27 #2
Er det ikke winipcfg?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
11. april 2004 - 00:08 #3
Jo jeg store stavespade *G*
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 07:21 #4
http://www.wintip.dk/9x/trimning/ie_oe.htm
Og prøv LspFix-læs brugsanvisningen! http://www.spychecker.com/program/lspfix.html
Og hun har-netværksforbindelser vinget af i -tilføj fjern windowskomponeneter i kontolpanel?

Kan ikke lige huske om-ipconfig /? virker i w98 (kommandoprompt)
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 13:39 #5
Jeg har nu prøvet winipcfg på min søsters windows98 computer...
Og ja, den står som "Automatisk IP-Adresse" som jeg har prøvet før på min egen...hmm

Jeg prøver at forny den, men så kommer den med denne fejl:

Fejl 32: Forny Netværkskortet

Tror jeg nok der stod...så er det selve netværkskortet jeg skal skiftet, eller skal der bare nogen nye driverere til?!?

/Rechain
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 13:47 #6
Glemte noget...

Hendes netværkskort (vsitnok): Intel® PRO/100+ Management (med forskellige drivere)
GAMLE DRIVERE! Og en gammel internet explorer...hun har slet ikke opdateret windows...

Er det godt eller skidt?!?

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 13:53 #7
Hvis du kan det her, er sandsynligvis "kun" en driver:
Kan du pinge den her: 127.0.0.1 det er din egen ip.
Hent aida32 og opdater derfra:http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 14:07 #8
Sååå...nu fik Avast øje på en virus: Win32:Ispy [Trj] i D:\Windows\sb32mon.dll
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 14:14 #9
Det var efter jeg prøvede at installere Spybuddy...har nu fjernet det igen...der var den fil der...
Lorteprogram...

Men kan ikke få Aida32 til at virke...har hentet det...
Men den åbner i kommando-prompt og siger at den er ugyldig?!? HVA FANDEN SKAL DET BETYDE?!?

Og hva mener du med "Kan du pinge den her: 127.0.0.1 det er din egen ip" ?!?

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 14:48 #10
Prøv lige at kør den her: http://www.smartdownloads.net/download-1191.html
Og scan online her- onlineværktøjer: www.spywarefri.dk
Opdater fra windows:http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Jeg tror Aida virker når du har opdateret, for den er også beregnet til W98
Og det med ping, skriv i kommandoprompt: ping:127.0.0.1 hvis du får respons fejler netkortet ikke noget, men som jeg skrev længere oppe, er jeg ikke helt sikker på om det virker i w98
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 14:54 #11
Har fået det installeret nu...Aida32...
Har lagt programmer (sikkerheds) ned på en cd, og ville køre det på min søsters comp...
Men nu virker alle .exe programmer ikke på cd'en mere?!?

HVA I HELVEDE SKER DER?!?
Den burde virke....der er noget galt her...

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 14:59 #12
Hvis det ikke er installations programmerne du har lagt ned, er det årsagen.
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 15:01 #13
DET ER PROGRAMMERNE!
Aida32 installationen virkede først ordenligt efter 3'e gange jeg downloadede det...

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 15:11 #14
Det jeg mener er, du har taget nogen programmer, som er færdiginstalleret? på din computer, og vil køre på din søsters comp?
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 15:22 #15
NEJ!

Jeg har downloadet installations filerne (.exe) SOM JEG ALTID GØR!
Og brændt dem ned på cd...

Det er kun nogen af dem der virker....dem jeg har hentet idag...virker ikke...
På cd'en altså...

Første gang idag da jeg hentede Aida32 kunne jeg ikke installeret det...
Og anden gang virkede heller ikke...men så tredje gang lykkedes det...

Nu kunne jeg installere programmet....og nu gør det på den cd jeg lige har brændt dem ned på...
Og efter jeg gjorde det virkede de ikke igen...

Aida32 er installeret nu på min computer...
Og kører iSpy Killer ligenu...

Men kan ikke få det installeret på min søsters comp, da den har ødelagt .exe installations filerne...møg...

/Rechain
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 15:30 #16
Har nu kørt adskillige programmer på hendes computer...

Ad-Aware og installeret en Avast antivirus, da den anden er noget lort!
Og har slettet en hel del...

Har installeret ZoneAlarm...og den viser nu denne gang at hun har fået en ip-adresse...
MEN! Der er noget der blokere for hendes internet forbindelse...?!?

Den kan stadig ikke finde internettet, men har fundet ip-adressen...

Hvaså?

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 15:31 #17
Prøv et exe file fix:http://www.xs4all.nl/~laar2002/tweak/file-association-fixes.html
lidt nede på siden!
Avatar billede rechain Nybegynder
11. april 2004 - 16:34 #18
Men der er stadig noget der blokere for min søsters internet forbindelse?!?
Men hva?

Prøvede at skrive "ipconfig" i Win98 "Startmenu - Kør"
Den kom op som kommando-prompt, men lukkede hurtigt igen...

Jeg gjorde det igen flere gange, og trykkede på PrintScreen knappen (tastatur)
og fik et billede...

Der stod at der var 2 netkort!?!

Placering 0: Ingen ip-adresse...
Placering 1: Der var en ip-adresse, ligesom i ZoneAlarm...

Ligesom der også er når jeg skriver "winipcfg" i kør...
Når jeg går ind i instillinger for dem, står der dette kort: Intel® PRO/100+ Management

OG! Dette... Opkaldskort...hmm...det har hele tiden været der...
Og der er først problemer nu...

Selvom den viser ip-adresee og det...er der stadig ingen forbindelse...
Den fandt jo en masse cookies i Ad-Aware, som nu er slettet...

Den fandt 2 virus...en som jeg også lige har haft + en anden som jeg ikke kendte...
Kan ikke huske hva den hed...

Men den ene som jeg også har haft var: Win32:Kuang2 (Panda Antivirus) hos os begge...
Har nu fjernet Panda Antivirus...både på min (for et stykke tid siden) og nu på min søsters (idag)

Men skal jeg prøve at sætte et andet netkort i?!?
Jeg har et andet, som sidder i en gammel compaq (et par år gammel)

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 17:44 #19
Hvis du skriver: ipconfig /? viser det nogen muligheder, umiddelbart vil jeg foreslå - renew eller release

Du kan godt prøve det andet kort du har;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. april 2004 - 17:46 #20
Jeg tænker på, er der Adware og Spybot programmer i din søsters comp? og er hendes avirus opdateret?
Avatar billede rechain Nybegynder
17. april 2004 - 13:02 #21
Der er har været masser af spyware i hendes computer...wow....
Har nu fjernet dem alle sammen med Ad-aware....

Har ikke opdateret hendes Avirus, da det jo er over nettet...

Jeg prøver at sætte det andet netkort i, for at se hva der nu sker...

/Rechain
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. april 2004 - 13:41 #22
Lyder spændende;)