Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. april 2004 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbedrer menuen ved at øge adgangshastigheden (dropdownmenu)

Man kan forbedre menuen, ved at "øge adgangshastigheden". Som det er nu, sendes man til http://www.eksperten.dk/konto.phtml , hvis man klikker på "Konto", i menuen mellem "Sektioner" og "Kategorioversigt".

Det de fleste ikke ved, er at der er en "dropdown"-menu til Konto, som der er til Sektioner, Kategorioversigt og Info.
Den er kommenteret (slået fra) i JavaScript-scriptet. Hvilket jeg ikke helt kan forstå.

Hvis man kigger i filen http://www.eksperten.dk/js/coolmenus/exp_menu.js ser man følgende (tallene til venstre er linienummer):

Linienummer:    Kode:
81        // konto
82        oM.makeMenu('m5','','Konto','/konto.phtml','',50);
83        /*
84        oM.makeMenu('m5_0','m5','Konto','/konto.phtml');
85        oM.makeMenu('m5_1','m5','Personlige data','/konto.phtml?option=1');
86        oM.makeMenu('m5_2','m5','Kategori abonnering','/konto.phtml?option=3');
87        oM.makeMenu('m5_3','m5','Kategori opsætning','/konto.phtml?option=9');
88        oM.makeMenu('m5_4','m5','E-Mail abonnering','/konto.phtml?option=4');
89        oM.makeMenu('m5_5','m5','E-Mail robot','/konto.phtml?option=5');
90        oM.makeMenu('m5_6','m5','Generelle indstillinger','/konto.phtml?option=8');
91        oM.makeMenu('m5_7','m5','Minisite & Statement','/konto.phtml?option=6');
92        oM.makeMenu('m5_8','m5','CoAdmin','/konto.phtml?option=10');
93        oM.makeMenu('m5_9','m5','Box indstillinger','/konto.phtml?option=11');
94        oM.makeMenu('m5_10','m5','Reklamer','/konto.phtml?option=12');
95        oM.makeMenu('m5_11','m5','Spørgsmål indstillinger','/konto.phtml?option=13');
96        oM.makeMenu('m5_12','m5','Pro udløbsdato','/konto.phtml?option=14');
97        oM.makeMenu('m5_13','m5','Spørgsmål besvaret af dig','/konto.phtml?option=21');
98        oM.makeMenu('m5_14','m5','Spørgsmål oprettet af dig','/konto.phtml?option=22');
99        oM.makeMenu('m5_15','m5','Spørgsmål hvor du deltager','/konto.phtml?option=23');
100        oM.makeMenu('m5_16','m5','Point regnskab','/konto.phtml?option=24');
101        */

Hvis man fjerner koderne på linierne 83 ("/*") og 101 ("*/"), vil man få en dropdown-menu, med de valgmuligheder som man har, på sin Konto side.
Det vil være meget nemmere, og hurtigere at bruge dropdown-menuen. Plus at det vil reducere presset på serveren, da der er færre sider, der skal downloades.

-- Jeg oprettede et ligende spm, da Eksperten v4 stadig var BETA, og kun PRO-medlemmerne havde adgang..

-- Hvad synes I, om hurtigere adgang til Konto-indstillingerne?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2004 - 19:17 #1
God idé, alt der kan øge hastigheden er godt.
Avatar billede roenving Novice
10. april 2004 - 19:23 #2
Problemet er vel at det er to forskellige stabler punkter der skal til ...

Pro-medlemmer har jo et par punkter mere end andre !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. april 2004 - 17:57 #3
Jeg er sikker på at det kan fixes.. :-)
Det kan Konto siden jo :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. april 2004 - 12:49 #4
Man kunne jo inkludere koden i selve spm'et, hvis man er pro.. eller noget i den stil..
Avatar billede mm12010 Nybegynder
02. juni 2004 - 22:32 #5
ganske enig med thesurfer !-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 14:19 #6
Skal jeg bare gå ud fra, at der ikke kommer responds fra coadmin/admin, ang dette forslag? Jeg mener, kommer det på listen, eller ej?

Se også mit andet forslag, ang en "Ønskeliste": http://www.eksperten.dk/spm/524306
Så kan man se, hvilke forslag der allerede er "igangværende", så man ikke kommer med samme forslag igen.. Der er bedre ting, at bruge tiden på..
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 15:22 #7
ja det skal du faktisk (Oprettet 10/04 2004)

Du får IKKE indlæg 1 år efter oprettelsen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. april 2005 - 15:46 #8
Så lukker jeg bare..