Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 18:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brug af variabler fra en .swf?myVar=var

Jeg har læst http://www.eksperten.dk/spm/188444 og jeg synz da selv at det jeg har lavet burde virke så.. men det gør det ikke..
Så:
Lad os sige jeg har:
<object id='top' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0' height='122' width='1100' classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000'>
<param name="_cx" value="23813" />
<param name="_cy" value="2646" />
<param name="FlashVars" value="" />
<param name='Movie' value='images/top.swf?w=1400' />
<param name="Src" value="images/top.swf" />
<param name="WMode" value="Window" />
<param name="Play" value="-1" />
<param name="Loop" value="-1" />
<param name="Quality" value="High" />
<param name="SAlign" value="" />
<param name="Menu" value="-1" />
<param name="Base" value="" />
<param name="AllowScriptAccess" value="always" />
<param name="Scale" value="ShowAll" />
<param name="DeviceFont" value="0" />
<param name="EmbedMovie" value="0" />
<param name="BGColor" value="FFFFFF" />
<param name="SWRemote" value="" />
<param name="MovieData" value="" />
<param name="SeamlessTabbing" value="1" />
<embed src='images/top.swf?w=1400' quality='high' bgcolor='#FFFFFF' width='122' height='1100' name='images/top' align='' type='application/x-shockwave-flash' pluginspage='http://www.macromedia.com/go/getflashplayer'>
</embed>
</object>

Og i mit actionscript på en knap har jeg følgende kode:
on (release, releaseOutside) {
    getURL("index.aspx?w="+_root.w+"&id=1", "_self");
}

Efter et tryk på knappen bliver url'en til http://localhost:8970/index.aspx?w=&id=1 istedet for fx http://localhost:8970/index.aspx?w1400=&id=1.

Nogen der har en ide til hvad der er galt?..
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2004 - 18:44 #1
Hvorfor har du både en param-movie og en param-src? Jeg mistænker lidt, at src måske overskriver movie, selvom movie er den "rigtige" parameter...
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 18:45 #2
Hm.. Prøver lige at smide en variabel på den oz..
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 18:49 #3
Nope.. Det gav ik nogen forskel.. w beholder stadig ik sin værdi..
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2004 - 19:11 #4
brug flashvars i stedet:

<object ...>
...
<param name="flashvars" value="w=1400" />
<embed ... flashvars="w=1400"></embed>
</object>
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 19:13 #5
Okay.. Hvordan benytter man så dem i actionscript?..
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2004 - 20:14 #6
på samme måde...
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 20:20 #7
Jeg har prøvet med:
on (release, releaseOutside) {
    getURL("index.aspx?w="+_root.w+"&id=1", "_self");
}
on (release, releaseOutside) {
    getURL("index.aspx?w="+_level0.w+"&id=2", "_self");
}
on (release, releaseOutside) {
    getURL("index.aspx?w="+w+"&id=3", "_self");
}

For at hente værdier fra:
<object id='top' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0' height='122' width='1100' classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000'>
<param name="_cx" value="23813" />
<param name="_cy" value="2646" />
<param name="FlashVars" value="w=1400" /><param name='Movie' value='images/top.swf?w=1400' /><param value='images/top.swf' name='Src' />
<param name="WMode" value="Window" />
<param name="Play" value="-1" />
<param name="Loop" value="-1" />
<param name="Quality" value="High" />
<param name="SAlign" value="" />
<param name="Menu" value="-1" />
<param name="Base" value="" />
<param name="AllowScriptAccess" value="always" />
<param name="Scale" value="ShowAll" />
<param name="DeviceFont" value="0" />
<param name="EmbedMovie" value="0" />
<param name="BGColor" value="FFFFFF" />
<param name="SWRemote" value="" />
<param name="MovieData" value="" />
<param name="SeamlessTabbing" value="1" /><embed src='images/top.swf?w=1400' quality='high' bgcolor='#FFFFFF' width='122' height='1100' name='images/top' align='' type='application/x-shockwave-flash' pluginspage='http://www.macromedia.com/go/getflashplayer'></embed>
</object>

Og det er det samme.. ender hele tiden i ?w=&id=1 så den smider stadig 1400 væk..
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2004 - 20:23 #8
Prøv at smide det op på en server istedet for at køre det fra din egen maskine... bare for at teste det...
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 20:28 #9
Samme resultat... :(
Avatar billede basementjack Nybegynder
10. april 2004 - 20:34 #10
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
        function link2(id)
        {
        window.location="index.aspx?w="+screen.width+"&id="+id;
        }
    </script>
OG
on (release, releaseOutside) {
    getURL("java script:link2(1)");
}
Virker, men der hvor jeg fandt det stod der at det kun understøttes af IE 5+ såå.. Jeg skal stadig gerne have det andet der til at virke..
Avatar billede petemc Nybegynder
11. april 2004 - 10:21 #11
Variablen skal inkluderes i Src tag, sådan her;

<param value='images/top.swf?w=1400' name='Src' />

ellers kan man også fjern Src tag, så vil både FlashVars og/eller Movie tag
fungere rigtigt. Jeg gætter på at din kode er genereret med et CMS?

Det har jeg testet med dit kode, og den virke fint :O)
Avatar billede barklund Nybegynder
11. april 2004 - 12:08 #12
Jeg vil holde mig til, at det andet virker... jeg har testet det lagt live med param-movie og embed-src samt lokalt med flashvars og det virker i moz1.6, firefox0.8, ie6...

og mht. javascript fra flash, så virker det i ie5+ (hvem har mindre ie?), ns6+, alle mozilla, mac/ie5+...
Avatar billede basementjack Nybegynder
11. april 2004 - 13:34 #13
Oki.. Jeg tog det bare som KUN i ie5+ og ikke ns, firefox og så videre.. Så holder jeg bare til den løsning.. :) Mange tak.. Og læg lige et svar oz.. !)
Avatar billede barklund Nybegynder
11. april 2004 - 13:44 #14
Det andet virker nu også fint - forstår ikke hvorfor du ikke kan få det til at virke... :|
Avatar billede basementjack Nybegynder
11. april 2004 - 13:46 #15
Jeg ved det heller ikke lige.. Men så længe det andet virker.. :D
Avatar billede barklund Nybegynder
11. april 2004 - 13:47 #16
Men tak :)
Avatar billede petemc Nybegynder
11. april 2004 - 19:24 #17
Bare så i er opmærksom på det, det kode som den er postede her virke IKKE i ie6 under WIndows 2000. Src skal har variablerne med eller fjernes totalt. Don't ask my why...
Avatar billede barklund Nybegynder
11. april 2004 - 19:27 #18
src-param skal slet ikke bruges - ved ikke hvorfor den er med, den er jo ikke standard til flash objektet...
Avatar billede petemc Nybegynder
11. april 2004 - 19:40 #19
Tjek. Det var derfor jeg spørgte om der var en CMS involveret. Det kan være nødvendigt at omprogramere den plugin der håndtere Flash, hvis man stadigvæk skal kunne redigere i CMS'en bagefter. Jeg har nemlig oplevet nogen identiske problemer for nylig.