Avatar billede ncp Nybegynder
08. april 2004 - 23:57 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Må man rippe DVD'er til eget brug?

Har ikke rigtig kunne finde svar på mit spørgsmål andre steder, så nu prøver jeg her. Jeg har, ligesom så mange andre, taget DVD'en til mig, men ligesom med ens CD'ere bliver der hurtigt mange af dem - derfor ville jeg lægge dem ind på min PC så jeg hurtigere kunne finde filmene frem, da jeg alligevel ser DVD'erne over PC'ens TV-Out. Bemærk at der på ingen måde er tale om at dele filerne med andre - det er altså KUN til personligt brug, allievel er jeg i tvivl om man kan komme i unødige problemer ved det. Er der nogen der ved om man må gøre, det jeg gerne vil?
Avatar billede henrikgn Nybegynder
08. april 2004 - 23:59 #1
Reglerne for digital kopiering: http://www.kum.dk/sw5386.asp
Avatar billede ais Nybegynder
09. april 2004 - 00:00 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2004 - 00:01 #3
Avatar billede ais Nybegynder
09. april 2004 - 00:01 #4
Ok... At være 40 sec. hurtigere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2004 - 00:01 #5
øv - for langsom
Avatar billede henrikgn Nybegynder
09. april 2004 - 00:01 #6
Lovligt

Du må gerne:

...
Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller
...
Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
...

Så må du gerne, såvidt jeg forstår reglerne!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
09. april 2004 - 00:02 #7
Hehe... han skulle vel have et svar INDEN midnat :o)
Avatar billede ncp Nybegynder
09. april 2004 - 18:06 #8
oki, mange tak!