Avatar billede caturn Nybegynder
08. april 2004 - 22:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SDL blit fra surface til surface

Hej!

Jeg har en kode der ser sådan ud:

human = IMG_Load("sprites/warrior.png");
paste.x = 0;
paste.y = 0;
paste.h = 40;
paste.w = 40;
cut.x = 0;
cut.y = 0;
cut.h = 40;
cut.w = 40;
for (int nr = 0 ; nr < 10 ; nr++) {
  SDL_BlitSurface(human, &cut, back[nr], &paste);
  cut.x += 40;
}

Men i mit program er alle back'erne gennemsigtige. Hvis jeg blitter dem direkte til skærmen virker det fint.
warrior.png ligger på http://www.caturn.dk/warrior.png

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede alsace Nybegynder
12. april 2004 - 17:31 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår problematikken, men det lyder som om det er en alpha channel eller color key der kan være årsagen.

Fra SDL dokumentationen: "The results of blitting operations vary greatly depending on whether SDL_SRCAPLHA is set or not."

Prøv at kikke nærmere på SDL_SetAlpha og/eller SDL_SetColorKey funktionerne.

-Alsace
Avatar billede caturn Nybegynder
15. juli 2004 - 18:27 #2
Lukker. Lykkedes aldrig.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester