Avatar billede caturn Nybegynder
08. april 2004 - 22:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SDL blit fra surface til surface

Hej!

Jeg har en kode der ser sådan ud:

human = IMG_Load("sprites/warrior.png");
paste.x = 0;
paste.y = 0;
paste.h = 40;
paste.w = 40;
cut.x = 0;
cut.y = 0;
cut.h = 40;
cut.w = 40;
for (int nr = 0 ; nr < 10 ; nr++) {
  SDL_BlitSurface(human, &cut, back[nr], &paste);
  cut.x += 40;
}

Men i mit program er alle back'erne gennemsigtige. Hvis jeg blitter dem direkte til skærmen virker det fint.
warrior.png ligger på http://www.caturn.dk/warrior.png

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede alsace Nybegynder
12. april 2004 - 17:31 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår problematikken, men det lyder som om det er en alpha channel eller color key der kan være årsagen.

Fra SDL dokumentationen: "The results of blitting operations vary greatly depending on whether SDL_SRCAPLHA is set or not."

Prøv at kikke nærmere på SDL_SetAlpha og/eller SDL_SetColorKey funktionerne.

-Alsace
Avatar billede caturn Nybegynder
15. juli 2004 - 18:27 #2
Lukker. Lykkedes aldrig.