Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 20:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Funktion til fremtidig brug

Hej

jeg har gennem tiden lagt flere artikler (alle har dato felt) i en db og ved udtræk af disse lavet nedenstående.

<%=Replace(stxt("indhold").Value,vbCrlf,"<br>")%>

nu har jeg så behov for en funktion der fra dags dato beholder denne på de gamle artikler - men i fremtiden ignorerer denne da jeg har implemteret en WYSIWYG tekstboks.

er der en der kan hjælpe ?

hvis ikke er der en masse redigeringsarbejde forude ;0(

TIA
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
08. april 2004 - 20:46 #1
kan du ikke lige præsisere dig lidt.. jeg fatter ikke heeelt hvad du vil ?
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 20:59 #2
i de artikler jeg tidligere har lagt ind hvade jeg problemet at Linieskiftene forsvandt, derfor brugte jeg på siden der viser indholdet Replace() funktionen som nævnt ovenfor - men hvis jeg fjerner den nu vil teksten stå fortløbende

eksempel:

Facilisis aliquip, accumsan velit dolor praesent accumsan dolore delenit hendrerit. Te, vero enim dolor minim in ut duis dignissim. Aliquip consectetuer molestie dignissim ea ut elit sed accumsan veniam, iriure nostrud vulputate, aliquam nulla.

Nisl nonummy euismod vulputate dolor praesent nulla ut, vel augue dignissim consequat ut erat dolore, in aliquam. Velit iriure lorem feugiat enim suscipit nisl, delenit quis facilisi et nisl esse qui at velit illum, erat lobortis diam te elit. Eu veniam facilisis augue at et et et euismod eros adipiscing, esse dolor autem

ullamcorper consequat te ipsum luptatum quis zzril, te laoreet duis dolor. Consectetuer commodo et, dolore illum eum molestie luptatum nisl iusto duis minim ullamcorper hendrerit, nostrud feugiat blandit esse dolore exerci adipiscing augue sit ad.

bliver til:
Facilisis aliquip, accumsan velit dolor praesent accumsan dolore delenit hendrerit. Te, vero enim dolor minim in ut duis dignissim. Aliquip consectetuer molestie dignissim ea ut elit sed accumsan veniam, iriure nostrud vulputate, aliquam nulla.
Nisl nonummy euismod vulputate dolor praesent nulla ut, vel augue dignissim onsequat ut erat dolore, in aliquam. Velit iriure lorem feugiat enim suscipit nisl, delenit quis facilisi et nisl esse qui at velit illum, erat lobortis diam te elit. Eu veniam facilisis augue at et et et euismod eros adipiscing, esse dolor autem ullamcorper consequat te ipsum luptatum quis zzril, te laoreet duis dolor. Consectetuer commodo et, dolore illum eum molestie luptatum nisl iusto duis minim ullamcorper hendrerit, nostrud feugiat blandit esse dolore exerci adipiscing augue sit ad.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. april 2004 - 21:03 #3
har du prøvet?:
<%=Replace(stxt("indhold"),vbCrlf,"<br>")%>

Er "stxt" forbindelsen til databasen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. april 2004 - 21:04 #4
Ellers kunne du prøv: vbCrLf & vbCrLf, "<br>"

dvs, erstatte 2x linieskift, med 1 <br>..
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 21:08 #5
tror vi misforstår hinanden

jeg skal ud i noget

if recordset dato < 07.04.2004 then

<%=Replace(stxt("indhold"),vbCrlf,"<br>")%>

else
<%=stxt("indhold")%>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. april 2004 - 21:14 #6
har du prøvet noget i stil med:
if CDate(rs("dato")) < CDate("04-07-04") then
..
end if

?

Dit felt i databasen, hedder så "dato"..

Jeg er ikke så god, til det der med datoer..
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 21:36 #7
hmmm ...det spiller ikke
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 22:14 #8
Wrong number of arguments or invalid property assignment

<%
if oFAQ("Dato").Value < 04-07-2004 then

response. write test
Replace oFAQ("answer").Value, vbCrlf,"<br>"
else
oFAQ("answer")
end if
%>
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 22:49 #9
<% strDate= oFAQ("dato").Value %>
<%If strDate >= "04/01/1998" AND strDate <= "08-04-2004" Then%>
<%=Replace (oFAQ("answer").Value, vbCrlf,"<br>")%>
<%else %>

<%oFAQ("answer") %>

<%end if %>
Avatar billede sniperview Nybegynder
08. april 2004 - 23:09 #10
<% strDate= oFAQ("dato").Value %>
<% LockDate = CDate("04-07-04") %>

<%If strDate < LockDate Then%>
<%=Replace (oFAQ("answer").Value, vbCrlf,"<br>")%>
<% else %>

<%=oFAQ("answer") %>

<% end if %>

virker ikke alligevel ;-(