Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Selectbox, med et element.

Hej Alle

Jeg har en selectbox, som på et tidspunkt kun indeholder 1 element. Problemet er så lige at selectboxens onChange ikke kan kaldes når der kun er et element i. Findes der en alternativ event jeg kan benytte til dette tilfælde.

Sagen er at når indholdet af boxen ændre sig skal der stå noget i et div tag, når man så klikker på det ene element i boxen, skal div taget igen ændre sig. Det virker fint når der er flere elementer i boxen men ikke når der kun er en.

Løsningen skal kun køre i IE miljø, så der er ingen begrænsninger på den front.
Tak på forhånd.

Kasseper
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. februar 2001 - 15:55 #1
du kan vel lave et tjeck på om der kun er er et element, og så vise en \"submit\" knap hvis det er tilfældet?
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 15:55 #2
PS. der er også et problem, når jeg skal have fat i boxens første element, så skal jeg først vælge et andet element, også igen nummer 1, for at få fat i elementet.....Det er jo i princippet klart, da det er onChange, men findes der ikke en anden event..?
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 15:56 #3
Det duer ikke.....sbk.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 15:56 #4
Men ok, vent lige lidt så ridser jeg hele sagen op...
Avatar billede strax Nybegynder
08. februar 2001 - 16:03 #5
Der findes, så vidt jeg ved ikke andre events at bruge, men du kan jo have det første element som \" -- vælg fra listen ---\", så vil der altid være min 2 elementer (med mindre man selvfølgelig slet ikke kan vælge noget)
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 16:04 #6
Jeg har en side, hvor der er 2 selectboxe og 5 div tags.
Jeg har en funktion der fylder div tagsne ud, når der er ændringer i selectboxene.
Den første selectbox hedder afdeling og indeholder en masse afdelingsnavne, når man vælger en har skal div taget telefon få afdelingens telefon nummer. MEN indeholdet af selectbox 2 som hedder person skal også ændre sig, nemlig til de personer der er i den afdelingen. Det fungere upåklageligt.
Man kan så vælge de personer i selectbox 2, og div taget for telefon ændre sig nu til netop den persons telefonnummer. Alt dette er i vinkel.
Problemet er altså når der så kun er en person i selectbox 2, så kan man ikke få hans telefonnummer frem....? eller når man godt vil se den første person i selectbox 2\'s telefon nummer, skal man klikke på en anden person også igen på person 1....Altsammen fordi jeg bruger onChange, til denne kolbøtte...Findes der en anden eller hvad...?
Måske kan man også sætte selected til Null på selectbox 2 eller sådan noget, sådan at onChange blev kaldt når jeg vælger nummer 1....?
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 16:04 #7
Det må jeg ikke : (kravspec) har prøvet....
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. februar 2001 - 16:07 #8
Ja jeg gav altså mig selv svaret, jeg sætter den til intet, så virker det....undskyld for brug af jeres tid;)