Avatar billede ralphkc Nybegynder
08. april 2004 - 15:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTML, lås af tabel størrelse

Hej.

Vi sidder her og koder med tabeller i html.
Er der en måde at "låse" en table på, sådan at den ikke ændrer størrelse alt efter hvor meget man kommer i den af <tr> og <td>, men laver en scroolbar? Vi har nemlig det problem, at laver vi noget som er for stort, så flytter alt sig på siden, da den er bygget helt op i tabeller.
Vi skal nemlig lave en liste, men hvor vi så gerne vil have det kommer i en tabel med scroolbar, frem for at udvide hele siden ned efter...

Ligenu prøver vi med iframes, det flytter også lidt på vores tabeller, det er godt nok irriterende...

Håber nogen har et godt svar...
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2004 - 15:12 #1
Skal det absolut være en tabel? Et lag med scroll er nok mere enkelt:

<div style="width:100px;height:100px;overflow:auto">
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
Linje
<br>
</div>
Avatar billede roenving Novice
08. april 2004 - 15:28 #2
-- og det er _måden_ !-)

-- I kan jo bare sætte en div ind i cellen !o]
Avatar billede ralphkc Nybegynder
08. april 2004 - 15:35 #3
div laver samme problem som iframes gør, de ændrer størrelsen på de TR og TD jeg har i tabellen ovenover... Det skulle være noget som låser tabellen, TR og TD fast i størrelse.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2004 - 15:39 #4
Så er dine div's for store eller tabellen for lille. Husker du at fjerne padding i cellen? Og hvad med spacing generelt?
Avatar billede roenving Novice
08. april 2004 - 15:39 #5
Hvorfor laver de om ?-)

En div har kun den størrelse, du giver den ...

(og det har en iframe iøvrigt også !-)

Har i checket padding og margin på elementerne !o]
Avatar billede ralphkc Nybegynder
08. april 2004 - 15:48 #6
Div´en og iframe´n forbliver den størreselse som jeg giver den, men den table som ligger ovenover, udvides i bredden...
Avatar billede roenving Novice
08. april 2004 - 16:01 #7
Så må den tabelcelle, du sætter div/iframe i, blive udvidet !-)

Prøv evt. med float:left; i style på div/iframe ...
Avatar billede ralphkc Nybegynder
08. april 2004 - 16:14 #8
div´en og iframe´n får en størrelse på 900px og tabellen som den er i, er på 920px.
tabellen som ligger over div´en og iframe´n er lavet på 23*37px, dvs under 920...

Den lille Tabel holder sig pænt på linie med den store som den ligger i, men når så vi giver div´en eller iframe´n en størrelse som passer, så det burde være lige bredt, så udgiver tabellen sig, selv om den ikke burde det...
Avatar billede ralphkc Nybegynder
08. april 2004 - 17:26 #9
Lukker spørgsmålet, det som vi søgte efter var:

style="table-layout: fixed;"

so sorry, no points for you guys... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2004 - 18:08 #10
Det er lissom ikke lukket før du selv svarer og accepterer dit svar.

Husk en anden gang at komme med noget kode/et link så vi ikke skal gætte os frem.
Avatar billede ralphkc Nybegynder
09. april 2004 - 10:44 #11
Så burde det være lukket...