Avatar billede boiii Nybegynder
08. april 2004 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SocketServer tråde

Hej, Har lige et lille spørgesmål ang socketServer tråde, jeg har lavet en socketServer klasse der håndter klienter ved at lave en ny tåd hvergang. Mit spøresmål er så hvis nu en klient er connected til en tråd og disconnecter efter at have gjort det den skal gøre, vil så den server tråd så bare hænge?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. april 2004 - 13:53 #1
det kommer an på din konstruktion. Så det kan ligeså godt være ja som nej. Dvs. det sker ikke pr. automatik i hvert fald.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2004 - 13:54 #2
På et eller andet tidspunkt vil din server tråd få en exception og dø.

Hvornår det tidspunkt er afhænger meget af koden.

Min anbefaling er klart at lade client sende en "nu lukker jeg" message
og lade serveren close på den.
Avatar billede boiii Nybegynder
08. april 2004 - 14:03 #3
arne>>Ok så hvis nu klienten sender en nu lukker jeg meddelelse, lukker jeg for socket og laver en destroy på server tråden?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2004 - 14:07 #4
Lidt afhængig af din tråd model kan du enten bare lade run afslutte eller
genbruge tråden til en ny client.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2004 - 14:07 #5
1.4.1 docs:

public void destroy()

    Destroys this thread, without any cleanup. Any monitors it has locked remain locked. (This method is not implemented.)
Avatar billede boiii Nybegynder
08. april 2004 - 14:12 #6
Uups then iama stop() that thread,stewpid thread.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2004 - 14:14 #7
stop er deprecated.

interrupt er OK at bruge.

Men hvis run alligevel er afsluttet, så er det ikke nødvendigt.
Avatar billede boiii Nybegynder
08. april 2004 - 14:20 #8
Tak for info :) svarer du så jeg kan give points
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2004 - 14:24 #9
svar