Avatar billede lako Nybegynder
07. april 2004 - 14:16 Der er 5 kommentarer

Poste formular til ekstern server og vise resultatet

Hej

Jeg har brug for noget javascript som man kan inkludere (gerne via eksternt dokument) på en side for at opnå en tilmeldingsformular til nyhedsbreve. Ved tilmelding skal svaret stå hvor formularen var.

Nogen ideer til hvordan dette løses bedst muligt, med hensyn til browser kompabilitet ? Link modtages gerne

Med venlig hilsen
Lars Kohsel
Avatar billede roenving Novice
07. april 2004 - 14:38 #1
Det vigtigste er ikke browser-kompatibilitet, for en normal formular har 100% understøttelse af det, men det handler mere om, hvad du har til at opsamle det ...

En normal taktik er at sende et mail via det formmail-script, din udbyder tilbyder, men det er også meget udbredt at have det inkluderet i et serverside php eller asp-script !-)
Avatar billede lako Nybegynder
07. april 2004 - 15:02 #2
Det er ikke meningen at siden skal reloades. Kun en del af indholdet skal opdateres. Scriptet der postes til skal returnere en besked som skal indsættes på samme side som formularen er på.
Avatar billede roenving Novice
07. april 2004 - 15:08 #3
Du er nødt til at sende noget et sted hen, medmindre du 'bare' vil aktivere brugerens eget mail-program ...
Avatar billede lako Nybegynder
07. april 2004 - 15:18 #4
Jeg vil sende formulardata men vise server svaret på samme side. Det skal kunne implementeres ved at klippe en stump javascript ud og sætte den ind der hvor man ønsker formular og svar skal placeres på siden.
Avatar billede roenving Novice
07. april 2004 - 15:49 #5
Så skal du have fat i et window-objekt, altså en iframe, hvori du loader en form, som kan sendes, for ellers vil hele vinduet blive opdateret, når du sender ...

Iframes behøver jo ikke at se ud som om de er andet end et stykke almindelig tekst, så du skal lave en formular (i php, asp eller noget andet !-) som returnerer det indskrevne, når man er tilmeldt !o]