Avatar billede edb-nørd Nybegynder
07. april 2004 - 08:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få maskinen til at boote fre CD-ROM

Kan jeg ved at lave en diskette med ntldr,ntdetect.com & boot.ini - få den til at komme over på CD-rommen, hvor der er en mappe med CDBOOT1-4, MAKEBOOT.EXE, MAKEBT32.EXE ?

Både mit c og d drev er tomme, da jeg gerne vile lave en ren indstallation af W2000 - men nu har jeg probs.

Da den ikke booter fra CD-rommen
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. april 2004 - 09:00 #1
jamen hvis du har formateret dine drev til fat32 kan du jo egentlig bare bruge en bottdisk fra bootdisk.com? eller? nu ved jeg godt at fat32 ikke er at foretrække  men det er da bedre end slet ingen fat... hehe
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
07. april 2004 - 09:08 #2
Det er også min mening, at jeg vil have det på NTFS, det er de 2 andre drev.

Men jeg er lost, når CDBOOT1-4 ikke kan være på disketter (jeg kan i hvert fald ikke få dem til det.

Hvad er det for en bootdisk - du mener, jeg kan bruge, for at få den til at læse fra CD-rom, der er jo flere?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 09:08 #3
Hvorfor sætter du ikke PCén til at boote op på CD-rom-drevet, inde i BIOS??? Derinde kan du stille "1. boot device".
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
07. april 2004 - 09:20 #4
Det har jeg prøvet - men den booter ikke fra CD-rom drevet, det er det jeg skal have den til.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
14. april 2004 - 21:10 #5
Nå nu er problemet løst