Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
06. april 2004 - 22:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mailform - cliche.dk

Jeg har et problem med en simpel mailform webudbyderen cliche.dk. Jeg får denne fejlmedd.

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/index.asp, line 26 --> Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

Herunder er koden...

<%
if Request.form("mail") <> "" then

bodytxt = "Besked fra mit_website.dk, " & "Tlf/mob: " & Request.form("tlf") & " E-mail: " & Request.form("mail") &  " Besked fra " & Request.form("navn") & "  " & Request.form("opslag")

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost = "mail.mit_website.dk"
Mailer.FromName = Request.form("navn")
Mailer.FromAddress = Request.form("mail")
Mailer.AddRecipient "mit_website", "kontakt@mit_website.dk"
Mailer.Subject = "Besked fra mit_website.dk"
Mailer.BodyText = bodytxt
Mailer.CharSet = 2

if not Mailer.SendMail then
  Response.Write "<script language=""javascript"">alert('Der opstod en fejl\n Alle felter skal udfyldes\n \n WebMaster.');</script>"
end if

Set Mailer = nothing

else
%>

Hvor er fejlen???
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2004 - 22:04 #1
Fejlen betyder den komponent du bruger ikke findes på serveren.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2004 - 22:05 #2
Hvilket type web-hotel har du hos cliche.dk?
Avatar billede -cls- Nybegynder
06. april 2004 - 22:05 #3
Nu er det et stykke tid siden jeg har været kunde hos Cliche, men jeg mener at kunne huske, at jeg også har haft problemer med at få det til at virke. Mine mails kom aldrig frem. Jeg fik det til at virke ved at benytte en af Cliches mailservere - fik navnet på den fra supporten. Sikkert mail01.cliche.dk eller lignende.
Avatar billede -cls- Nybegynder
06. april 2004 - 22:06 #4
ups - se lige bort fra mit svar - det har jo ikke noget at gøre med den fejl du får. Beklager...
Avatar billede -cls- Nybegynder
06. april 2004 - 22:12 #5
...men remotehost skulle være mail3.cliche.dk, hvis du skulle få problemer med det, når du har fået løst dit problem :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2004 - 22:14 #6
Fra cliche.dk support side:

Hvilke komponenter kan jeg benytte mig af i min ASP kode?
Til ASP er tilknyttet flg. komponenter Jmail og W3 sockets.

Den kode du har vist bruger ASPmail så du skal havde koden rettet til JMail komponenten, så din kode kommer til at se sådan her ud:

<%
if Request.form("mail") <> "" then

bodytxt = "Besked fra mit_website.dk, " & "Tlf/mob: " & Request.form("tlf") & " E-mail: " & Request.form("mail") &  " Besked fra " & Request.form("navn") & "  " & Request.form("opslag")

Set Mailer = Server.CreateObject("JMail.Message")
Mailer.FromName = Request.form("navn")
Mailer.From = Request.form("mail")
Mailer.AddRecipient "kontakt@mit_website.dk", "mit_website"
Mailer.Subject = "Besked fra mit_website.dk"
Mailer.Body = bodytxt
'Angiv mail adressen i send linjen
Mailer.Send "mail3.cliche.dk"
Set Mailer = nothing

else
%>
Avatar billede jps6kb Novice
07. april 2004 - 09:25 #7
<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<%
objMailer = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail");
objMailer.Silent = true;
objMailer.Logging = true;
objMailer.ContentType = "text/html";
objMailer.ServerAddress = "mail.dig.dk";
objMailer.Sender = "postmaster@dig.dk";//afsender adresse
objMailer.SenderName = "PostMaster på dig.dk";//afsender navn
objMailer.Subject = "Ny E-mail fra dig.dk";//Emne
objMailer.AddRecipient("postmaster@dig.dk");//modtager adresse
strMessage = "Navn: "+Request.Form("Navn");
strMessage += "<br>Postby: "+Request.Form("Postby");
strMessage += "<br>Adresse: "+Request.Form("Adresse");
strMessage += "<br>Telefon: "+Request.Form("Telefon");
strMessage += "<br>Email: "+Request.Form("Email");
strMessage += "<br>Kommentar: "+Request.Form("Kommentar");
objMailer.Body = strMessage;
if(objMailer.Execute()){
    msg = "<br>Mail sendt til: postmaster@dig.dk<br><br>";
    }
else{
    msg = "<br><br>Der opstod en fejl: "+objMailer.ErrorCode+" "+objMailer.ErrorMessage+"<br><br>"+objMailer.Log+"<br>";
    }
objMailer.ClearRecipients();
strMessage = "";
objMailer = null;
%>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="2" CELLSPACING="1" WIDTH="100%">
    <TR>
        <TD WIDTH="62%" BGCOLOR="#D1CAA9" style="border:solid black 1px;">
            <P ALIGN="RIGHT"><FONT FACE="Arial"><B>E-mail til postmaster@dig.dk
<BR>
</B></FONT>
        </TD>
        <TD WIDTH="38%">&nbsp;</TD>
    </TR>
    <TR>
    <TD WIDTH="62%" style="border:solid black 1px;"><FONT FACE="Arial" SIZE="2">
<%=msg%>
</FONT></TD></TR>
</TABLE>
</body>
</html>

Virker glimrende... skift dig.dk til dit domæne, og mail.dig.dk skal ændres til den mailserver du er på . ex. mail3.dig.dk.
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
07. april 2004 - 14:31 #8
Undskyld jeg ikke har meldt tilbage. Jeg kigger på det senere i dag og udpejer ien vinder ;o)
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
07. april 2004 - 16:55 #9
Tak for hjælpen drenge :o)
Avatar billede jps6kb Novice
13. april 2004 - 08:02 #10
np ;)