Avatar billede dero Nybegynder
06. april 2004 - 11:25 Der er 12 kommentarer

Hvordan kommer man af med "W32.Netsky.P@mm"?

Hej. Jeg har modtaget en mail hvor der stå at jeg har sendt en mail med virusen "W32.Netsky.P@mm", og nu er jeg begyndt at modtage en hel masse mails fra en masse mail adressen, med emnet "Mail Delivery (failure bilfeldt@tdcadsl.dk)" og jeg har aldrig sendt de mails.

Hvad gør jeg?
Avatar billede cdc Novice
06. april 2004 - 11:29 #1
test med denne om du har den: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede dero Nybegynder
06. april 2004 - 11:32 #2
Det har jeg :-(
Avatar billede cdc Novice
06. april 2004 - 11:36 #3
og du fandt intet...?

får selv en del i løbet af dagen, og hvis du har en virus scanner og har testet med stinger, er det bare en som har din adresse i sit adresse kartotek som sender den videre med dig som afsender. Det er noget virusen gør, og har intet med dig at gøre.

Så tror bare du skal tage det helt rolig, hvis du har en opdateret virus scanner. Har du prøvet med houscall?
Avatar billede dero Nybegynder
06. april 2004 - 11:37 #4
Nej, den sagde at mit hardware failed.. Altså at mine cdrom drev gik ud.. Nej, jeg har Norton..
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 11:58 #5
Her er et link til hvordan du kommer af med netsky. Du skal en go del ned på siden for at finde det.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky.p@mm.html
Alt det andet på siden er data om netsky mv.
Håber du kan bruge det til noget
Avatar billede dero Nybegynder
06. april 2004 - 12:02 #6
jamen det koster da ikke?
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 12:42 #7
Nope det er gratis
Avatar billede dero Nybegynder
06. april 2004 - 12:45 #8
Hvilke een skal jeg så tage, der er to?
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 12:50 #9
tryk på "removal tool" under removal instructions. Så kommer du ind på en ny side. her følger du bare vejledningen der begynder med 1 download tih bla bla...
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 12:51 #10
Der er en del læse stof, på siden, meget godt at læse
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 12:55 #11
Forstår ik helt, hvis du har kørt stinger, burde W32.Netsky.P@mm også værer væk, hvis du da har opdateret stinger
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
06. april 2004 - 12:57 #12
Når du scanner med stinger, så hvis du har win xp eller ME, så husk at slå systemgendannelse fra først.