Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. april 2004 - 21:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk der skal køre 2407, hvad skal jeg vælge?

Hejsa

Jeg skal bygge mig en lille computer, som skal virke som anlæg, DVD afspiller, telefonsvare, fax, printserver osv. osv.

Derfor skal jeg have nogle hd'er der skal køre 2407. Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal købe, men det er vel noget Maxtor eller Western jeg skal ud i? Der skal nok være to, som skal køre raid, men det kræver vel ikke noget specielt?

mvh
Christoffer
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 00:48 #1
Seagate Barracuda eller Western Digital. Samtlige Maxtor ATA/100 diske jeg har haft er brændt af så jeg kan næppe med god samvittighed anbefale dig at bruge dem til 24/7 formål.

Min Seagate Barracuda ATA100 disk kører perfekt og står pt 24/7 og har gjort det et par måneder i træk uden problemer
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 00:49 #2
Dog vil jeg lige nævne at intet overgår SCSI..
Avatar billede ostehamster Nybegynder
06. april 2004 - 10:22 #3
Nja, har også overvejet SCSI lidt, men jeg ville gerne bygge serveren på et Micro ATX, sådan et Via all-on-one, og de findes vidst ikke med SCSI. Desuden, så larmer SCSI en del ikke?
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 10:33 #4
jo de larmer en hel så hvis du skal sove ved siden af serveren ville jeg næppe bruge scsi :)