Avatar billede t0pd0g Nybegynder
05. april 2004 - 12:24 Der er 5 kommentarer

Fjern alle tags i contenteditable

Hejsa Gutter

Jeg sidder og arbejder på en side som bruger contenteditable til at rediger indholdet.

Når jeg paster tekst ind som er kopieret fra f.eks. en internetside kommer formateringen med. Jeg sidder nu og bakser med at få lavet en knap som kan fjerne al formatering, således at teksten kommer til at stå i grundtypen.

Er der et klogt hoved som kan komme på en funktion der kan gøre dette?

Som det ser ud nu har jeg en funktion til overskrift som indsætter <h1></h1> om den markerede tekst og en funktion til brødtekst som sætter <p></p> om den markerede tekst.

Overskriftfunktionen fjerner faktisk alle tags men det gør brødtekst funktionen ikke - det vil jeg gerne ha den til! :)

Mvh t0P
Avatar billede roenving Novice
05. april 2004 - 12:34 #1
Kan du ikke lave en kloning af overskrift-koden så ?-)

Prøv at vise dem !-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. april 2004 - 12:51 #2
Hvad menes der med "alle tags"?
Avatar billede roenving Novice
05. april 2004 - 12:54 #3
Det var da s***** til godt spørgsmål, peter !-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. april 2004 - 12:56 #4
;o)
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
05. april 2004 - 13:57 #5
Nå gutter.. ..så har jeg sku fusket mig frem til det selv. Jeg ændrede bare funktionen således at den først laver det markerede til overskrift og der efter til brødtekst.. ..for jeg som syns det ku være sjov ser funktionerne sådan ud:

function overskrift()
{
document.execCommand('formatblock', false, '<H2>')
}

function tekst() //gammel version
{
document.execCommand('formatblock', false, '<p>')
}

function tekst() //ny version
{
document.execCommand('formatblock', false, '<H2>')
document.execCommand('formatblock', false, '<p>')
}