Avatar billede painelf Nybegynder
15. april 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GNU win32 compiler

Hej Alle.

Jeg har virkeligt lagt nogle kræfter i at få en GNU win32 compiler til at virke under Windows. Det VIL bare ikke lykkedes. Jeg har forsøgt RSXNTDJ og MINGW32, men kunne ikke få nogen af dem til at compilere.

Er GNU-WIN32 noget værd? Kan det overhovedet lade sig gøre.

Og HVIS jeg får det til at virke, kan jeg så lave Directx 6/7 programmer?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. april 1999 - 23:06 #1
Hvis du skal lave DirectX programmer vil jeg anbefale at du bruger enten Microsoft Visual C++ 6, eller Borland (Et eller andet, jeg ikke lige kan huske)
Avatar billede painelf Nybegynder
15. april 1999 - 23:46 #2
Er Borland stort og tung som VisualC? Jeg glemte måske lige at sige, at jeg er villig til at gå MEGET langt for at undgå at bruge VC++ - både fordi den er for tung - men også fordi den kræver IE4, hvilket jeg ikke kan acceptere.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
15. april 1999 - 23:57 #3
Så slemt er det vel heller ikke, jeg kan kun anbefale Visual C, da der er en masse hjælp til DirectX i "Hjælpen", plus en masse "Samples", jeg har ikke selv prøvet Borland's men jeg kan da forestille mig det er stort set det samme, dog vil jeg tro at Visual C's udviklings miljø er lidt mere ntegreret.
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 16:47 #4
Integreret min bare r*v, for nu at sige det lige ud :)

Det var jo netop det jeg ville undgå.
Avatar billede jinxed Nybegynder
04. maj 1999 - 10:18 #5
hej painelf
er du kommet længere?

jinxed
Avatar billede prh Nybegynder
05. maj 1999 - 15:10 #6
Ked af at sige det painelf, men hvis du vil programmere windows programmer til windows i c++ så vil det være sindsygt ikke at bruger MS Visual C++ 6, den er langt overlegen (også i genereret executable) i forhold til de andre c++ compilere til win32...
Avatar billede razor Nybegynder
24. august 1999 - 23:06 #7
prøv at se under skriverier på min hjemmeside, der har jeg beskrevet et program kaldet 'cygwin'...
Måske svaret...?
Avatar billede painelf Nybegynder
25. august 1999 - 15:50 #8
Jah, ok - det ville måske ha' virket.

Jeg har helt opgivet det, droppet windows, og begyndt at programmere i BeOS. Det er faktisk ret fedt.

Skriv til mig, hvis i vil høre mere om BeOS på ralph@it-college.dk