Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hjælp med azero

for en måneds tid siden modtog jeg en regning fra azero eller nærmere betegnet interum justita de ville ha 1.155,25 ellers ville det gå videre til inkasso. Forfalds datoen på denne regninger 20-09-2001 hvilket jo ligger et par år tilbage.

Det er totalt svineri at behandle deres tidligere kunder på denne måde, men nok om det. Sagen er at jeg har en fakture der beviser jeg har købt et webhotel hos et andet firma i samme tidsperiode, men på trods af det mener de stadig væk man godt kan ha et webhotel hos dem...

Jeg er ved at være lost, det er den eneste fakture jeg mindes at ha set fra azero, men eftersom det ligger så langt tilbage kan det jo ikke bevises, jeg her pænt styr på mine parpire og jeg har ikke kunne finde noget fra azero andet end den nuværende trudselsbrev fra dem.

nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
05. april 2004 - 12:06 #1
har siddet i præcis samme situation, en jeg kender har siddet i samme situation.

får en faktura 2 år efter udløbsdato med en advarsel om SIDSTE betalingsfrist ellers overførsel til inkasso.

Det virker meget dumt, og ik særlig god behandling af deres kunder, men man kan selvfølgelig gøre sig selv den tjeneste at læse alle betingelserne 150% igennem inden man opretter et webhotel.

Det var det jeg lærte. Min løsning var at betale regningen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:07 #2
Der er mange der har fået de breve jo, men på en måde er det vel også fair nok selvom det er langt tilbage, for de kunder der virkelig skylder dem penge.

Hvis dit domain aldrig blev oprettet af azero eller der aldrig blev gennemført en redelegering kan du ringe og sige det. Det accepteret de ved mig.

Du siger bare de aldrig fik klargjort dit webhotel da de ikke fik oprettet/redelegeret domænet.

Har de derimod bevis på at der blev foretaget en oprettelse/redelegering så er der ikke meget at gøre, for så har du jo fået et produkt. Alt du evt. bestiller det et andet sted også eller fortryder er jo ikke deres skyld. Men da vi ikke kender hele forløbet er det svært :)
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:15 #3
ja problemet er jo at jeg ik er en idiot, jeg har jo ik et webhotel stående til 1155,25 kr når det ikke bruges - og jeg har ved et andet firma. De oprettede domænet for mig, men afbestilte selve webhotellet pga jeg fik det billigere et andet sted (så vidt jeg kan huske), det kan jo desværre nok ik udmilbart bevises, da jeg ik har nogle parpire på dette.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:19 #4
Nej, jeg vil sige at de står forholdvis godt. Hvis du ikke lige har en seddel på du sendte opsigelse kan være fra fax eller fra post dk.
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:24 #5
det er jo det... så langt tid siden...
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:28 #6
Det er korrekt.. Det er ikke altid man gemmer sine papir sålænge, selvom man bør gøre det i op til 5 år. Men alt fylder jo..
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:35 #7
synes stadig det er noget svindel!
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:37 #8
Tja.. det kommer an på om de har haft oprettet dig på web/mail server m.m. for så har de haft arbejde med det. Mener at azero dengang oprettet kunden med det samme eller forholdvis hurtigt.

Du kan jo foreslå dem at du betaler for domænet og evt. et afmeldingsgebyr ifg. deres regler, hvis de bruger sådan noget.
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:41 #9
ja vil jeg prøve takker bacardil
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:42 #10
*np*
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:42 #11
hvordan gir jeg lige dig de point der? =)
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. april 2004 - 12:51 #12
Du kan bare smide et svar og acceptere dig selv..
Avatar billede chamster Nybegynder
05. april 2004 - 12:55 #13
nåå ok takker
Avatar billede dustie Mester
19. april 2004 - 17:42 #14
Har oplevet det samme. Jeg har dog ikke tænkt mig at betale da jeg aldrig modtog hvad de kræver penge for.

Jeg har en jurist til at hjælpe mig så de skal nok ikke regne med at få de penge.
De bruger lige så beskidte knep som APG er kendt for - man må fx ikke sende en regning til inkasso hvis kunden siger de ikke vil kendes ved den. Ikke før de har bevis, hvilket de ikke har i min sag, men alligevel sendte de den videre.

Men mine penge har jeg stadig såååå deeeet :P
Avatar billede chamster Nybegynder
20. april 2004 - 21:12 #15
jeg "vandt" over dem efter 2 måneder med utallige emails og telefon samtaler havde kviteringer fra et andet firma der havde oprettet mit domæne og havde hostet webhotellet i samme tidsperiode. Selvom de i starten holdt fast i man jo godt kunne ha et webhotel uden domæne, men ja det er fedt at ha et webhotel stående man ik kan bruge.?

nå men sagen er afsluttet for mig, det gælder om at stille sig på bagben og ik bare betale, satme også dårligt af dem tænk at behandle gamle kunder på den måde!