Avatar billede billen Nybegynder
05. april 2004 - 11:41 Der er 1 løsning

Autentifikation med JBoss.NET og DatabaseServerLoginModule

Jeg prøver at få autentifikation på webservices til at virke. Jeg følger den beskrivelse der står her:

http://www.nsdev.org/jboss/stories/jboss-net.html

Det ser ud til at klienten sender brugernavn og kode ord til klienten. Selve webservicen kalder også JAAS modulet, men derefter går det galt.

Jeg får denne fejl på serveren:

java.sql.SQLException: Table not found: PRINCIPALS in statement [select Password from Principals where PrincipalID='billen']
        at org.hsqldb.Trace.getError(Unknown Source)
        at org.hsqldb.jdbcResultSet.<init>(Unknown Source)
        at org.hsqldb.jdbcConnection.executeStandalone(Unknown Source)
        ...

Dette kan ikke være rigtigt, da det ikke er det prepared statement, som jeg angav i login-config.xml. Det ser også ud som om den bruger HSQLDB, som heller ikke var den datasource som jeg angav. Her er min login-config.xml:

<application-policy name = "openbroad">
<authentication>
  <login-module code = "org.jboss.security.auth.spi.DatabaseServerLoginModule" flag = "required" />
  <module-option name="dsJndiName">java:/OpenBroadDB</module-option>
  <module-option name="principalsQuery">SELECT password FROM usertable WHERE username=?</module-option>
  <module-option name="rolesQuery">SELECT role, 'Roles' FROM userroles WHERE username=?</module-option>
</authentication>
</application-policy>

Jeg bruger JBoss4dr3.
Avatar billede billen Nybegynder
08. april 2004 - 20:23 #1
Jeg har løst problemet. XML syntaksen var ikke korrekt:

<application-policy name = "openbroad">
<authentication>
  <login-module code = "org.jboss.security.auth.spi.DatabaseServerLoginModule" flag = "required">
  <module-option name="dsJndiName">java:/OpenBroadDB</module-option>
  <module-option name="principalsQuery">SELECT password FROM usertable WHERE username=?</module-option>
  <module-option name="rolesQuery">SELECT role, 'Roles' FROM userroles WHERE username=?</module-option>
  </login-module>
</authentication>
</application-policy>