Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2004 - 10:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Udskrive bog fra Word 2000 af

Jeg har en bog med omkring 196 sider i Word 2000 .doc format. Den skal ende med at være i A5 format med beskærelse, så den bliver lidt mindre.
Jeg har sat den op som "almindelig stående A4 med sidenumre" sider som anbefalet i http://www.eksperten.dk/spm/445476.
Her er jeg blevet anbefalet at udskrive som en "falset brochure". Men den funktion kan jeg ikke finde.
Et andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/378612 foreslår at man kan udskrive på en "duplex printer". Jeg går ud fra det blot er en der kan skrive på begge sider i et hug ?
Jeg udskriver bogen på noget der hedder "Huset" her i Århus, hvor de også meget gerne vil vide, hvis det er muligt at udskrive en hel bog fra Word uden at angive en særlig sekvens for siderne som fx 16,1,2,15,14,3,4,13,12,5,6,11,10,7,8,9 for en 16 siders brochure. Tænk hvor meget bøvl for at udskrive 196 sider... Eller at skulle overføre det hele til fx Pagemaker og sætte det hele op en gang til.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. april 2004 - 10:56 #1
Mener ikke at Word 2000 ikke funktionen. Den kom svjh i Word 2002 (XP).

JP
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2004 - 11:01 #2
Det kan du sagtens, hvis du har en printer der kan. Det har for så vide ikke noget med word at gør (behøver ikke at have) Jeg har forskellige printere der kan den slags. det sværeste er at gennemskue hviklen printerindstilling der giver det ønskede resultat. Hvad jeg udskriver fra (word, pdf, access, excel osv) er fuldstændigt ligemeget
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2004 - 11:02 #3
Du kan da sende filen til mig, så skal jeg nok printe den ud og senden tilbage med post. workshop@ho.dk
Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2004 - 11:11 #4
Mener du den er i 2002 ? Kan du forklare hvordan jeg gør det så med 2002 ?
Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2004 - 11:22 #5
bufferzone
Det lyder jo endnu bedre. Jeg vil så tage ned og få det printet i morgen. Kan du fortælle mig hvordan?
PS: Hvad version af Word skal der til for at printe billeder med raster?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2004 - 11:25 #6
Det kommer an på hvilken printer du vil printe på og hvad den kan. Hht print af billeder med raster, så ved jeg det ikke med sikkerhed, jeg vl ikke tro at word kan ligge raster i et billed. Photoshop kan, og så kan billeder vel sættes ind i word bagefter og udskrives derfra
Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2004 - 12:46 #7
Bufferzone
Jeg printer ud på en sort/hvid laserprinter: Xerox Document Center 470 eller Xerox Document Center 265.
Hvordan mon jeg griber det an ? Rastering hvordan kan det laves med Photoshop. Indbygget funktion ?
Avatar billede para7 Nybegynder
05. april 2004 - 14:28 #8
Jeg har ikke fået ordentlig besked her endnu, så jeg har oprettet et nyt spørgsmål med det formål:
http://www.eksperten.dk/spm/486071
Avatar billede para7 Nybegynder
14. april 2004 - 00:31 #9
Hej Bufferzone
Jeg ved ikke om du læser dette, men jeg kan ikke få det printet rigtigt ud. Jeg har brugt anvisningerne her på exp med A5 sideopsætning. Men jeg har også 19 sektioner. Kan du påtage dig at printe det ud, så kan vi aftale nærmere og jeg sender så bog-dokumentet til dig på workshop@ho.dk.
Avatar billede para7 Nybegynder
14. april 2004 - 20:12 #10
Jeg behøver ikke hjælp alligevel. Jeg fandt et printeprogram: ClickBook fra http://www.bluesquirrel.com, der kan lave sideombrydning på fx word dokumenter.