Avatar billede Slettet bruger
04. april 2004 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Typografier og autotekster i global skabelon

Kan det virkelig være rigtigt, at jeg ikke lægge typografier og autotekster i en globalskabelon, som jeg enten lægger i Startup eller som jeg vedhæfter som en add-in? Jeg får simpelthen ikke adgang via normal.dot

Det er ikke noget problem med makroer, men det er da bøvlet, at skulle opdatere hver enkelt brugers normal.dot, hvis jeg opretter en autotekst eller en ny typografi.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg skal gøre. (og en fælles normal.dot er ikke en option.)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2004 - 23:25 #1
jeg glemte et lille kan i første linje. Sæt det lige selv ind :-)(der skal stå - ikke kan lægge)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. april 2004 - 07:19 #2
Der burde heller ikke være problemer med andre skabeloner, hvis disse blot er åbne
Avatar billede rvm Nybegynder
05. april 2004 - 14:16 #3
Har du prøvet denne:

ActiveDocument.AttachedTemplate.AutoTextEntries("logo").Insert Where:=Selection.Range
Avatar billede rvm Nybegynder
05. april 2004 - 14:19 #4
Jeg har også en kode, hvor jeg loop'er igennem alle de tilknyttede templates og finde en specifik autotekst. Jeg har ikke lagt den her, da jeg ikke lige kunne finde den, men hvis du har brug for den, så må jeg jo lede *S*
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2004 - 23:08 #5
Problemet er x- antal brugere har hver deres normal.dot
En skabelon indeholdende makroer og menuer lægges i en mappe der peges på i indstilliger filplacering - startup (global.dot). På denne måde kan jeg vedligeholde makroer og menuer et sted, og brugeren har stadig frihed til selv at lave makroer og autotekster, menuer o.s.v.

Problemet er, når jeg vil lave typografier der skal kunne bruges i dokumenter, der er dannet p.g.a. brugerens normal.dot eller forskellige autotekster som indsættes efter behov i dokumenter dannet v.h.a. normal.dot. Så kan jeg ikke få adgang til disse, når de ligger i Global skabelonen. Heller ikke hvis jeg tilknytter den som en add-in.

Typografierne kan lægges i skabelonerne, men kan så kun bruges når skabelonen er åben, og det er jo ikke altid tilfældet.

Det giver også større vedligeholdelsesproblem, når diverse skabeloner samt bruger normal.dot'er skal opdateres.

rvm - ja, jeg har brugt din metode netop til logo, men da ligger koden jo i den skabelon, der skal have indsat logo. :(

Det skulle være en eller anden form for style sheet, men har ikke kunnet finde en metode til Word - bortset når man skal gemme som html.
Avatar billede rvm Nybegynder
06. april 2004 - 00:01 #6
Ja - desværre så har Word kun cascading stylesheats på websider...

Jeg ville løse det ved hjælp af Assistenten (Funktioner/Skabeloner og tilføjelsesprogrammer Knappen "Assisten...")

Her kan du kopiere typografier og autotekster fra din globale skabelon over i brugerens Normal.dot.

Koden skal ligge i Den globale skabelon og f.eks. aktiveres ved opstart af Word.

På denne måde sikrer du dig at brugeren har dine autotekster og typgrafier til gængelige. Hvis du også vil "tvinge" brugerne til at benytte dine typografier, så kan du sætte flueben i "Opdater automatisk typografier i dokumentet" (Funktioner/Skabeloner og tilføjelsesprogrammer) samtidigt med at det er standardtypografierne du har ændret.

Håber dette kan hjælpe dig lidt videre *S* Nu går jeg i seng...
Avatar billede rvm Nybegynder
06. april 2004 - 00:04 #7
Alt ovenstående gælder kun, hvis det er brugeren selv det skal arbejde med autoteksterne og typografierne. Hvis det er dig der genererer dokumenterne via VBA, så er det nok at have det hele liggende i den globale skabelon og så bruge min før skrevne kodestump til at hente f.eks. en autotekst fra den globale skabelon ind i dokumentet.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2004 - 22:59 #8
Hov, jeg skrev lige en hel masse, men det forsvand da jeg ville dele point.
Jeg kan stadig ikke forstå, at man kan lægge makroer og formularer i globalskabelonerne og de kører uden problemer via normal.dot, når man ikke kan lægge typografier og autotekster der kan bruges. Havde håbet på, at nogen havde de vises sten, men er glad for, at rvm holdt sig vågen, selv om jeg selv var gået i seng.
5 point til Peter.erikse, for et godt forsøg, der jo desværre ikke er holdbart.