Avatar billede alleykat Nybegynder
04. april 2004 - 20:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lav turck mmcache dll til php 4.3.6rc1

Tjah, jeg er ret overbevist om at dette er en meget nem opgave for en person med MS Visual Studio C++ 6.0 - jeg har ikke c++ (ejheller viden) selv, så jeg søger hjælp hér. :)

Lav mig en Turck MMCache DLL, helst én der kan køre både under XP og win98.

http://turck-mmcache.sourceforge.net/#win <- hér ligger instruktionen:
"To build Turck MMCache on Windows platform you will need MS Visual Studio C++ 6.0.
(Step 1.) Compiling Turck MMCache
- Unpack php sources.
- Put mmcache sources under "ext/mmcache".
- Put "php4ts.lib" into "ext/mmcache".
- Copy "main/config.w32.h.in" into "main/config.w32.h".
- Open project file "ext/mmcache/mmcache.dsp".
- Select release configuration and build "mmcache.dll".

(De resterende trin er mit problem hehe)

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=69426 <- hér ligger Turck MMCache sourcefilerne
http://qa.php.net/ <- hér er links til php-4.3.6rc1

Resultat jeg håber på: En mmcache.dll der virker med min windows Apache 2.0.49/php-4.3.6rc1 - min nuværende melder versionskonflikt da den er til 4.3.5...

Jeg håber jeg har været præcis nok, og at jeg spø'r det rigtige sted; ellers fortæl hvad jeg mangler. ;)

Håber points er OK - for mig lyder opgaven ret nem hvis man har programmellet og lidt c-compiler-viden - men jeg har ikke rigtig ku' hitte hjælp til det andre steder. Og php er et halvstort download. Så jeg håber 150 er OK. :D
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 20:56 #1
Skal jeg hente den fil der hedder "turck-mmcache-2.4.6.zip" ?

I de andre filer ligger der en dll der hedder mmcache.dll
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 21:11 #2
Nå, nu har jeg lavet en fin lille DLL.
Avatar billede alleykat Nybegynder
04. april 2004 - 21:20 #3
Ja præcis - se osse kolonnen 'Type'; du kan hente den som zip, gz eller bz2.
De kompilerede versioner er til de versioner der står angivet i hvert enkelts filnavn - som det fremgår....

Hmm nu jeg ER i gang - måske kunne du lave det for php-5.0.0rc1 osse? :D
Avatar billede alleykat Nybegynder
04. april 2004 - 21:22 #4
Uha du er hurtig :D det lyder rigtigt godt - skal du ha' en mail at sende den til eller noget? Og husk at lægge svar... ;)
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 21:24 #5
Ja kom lige med din mail så du kan teste dll'en.
Avatar billede alleykat Nybegynder
04. april 2004 - 21:29 #6
send den til finn snabela cbn punktum dk :)
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 21:38 #7
Hov, jeg overså helt din besked om php-5.0! Hvis den dll jeg har lavet nu virker, kan jeg da også godt klare det.
Avatar billede alleykat Nybegynder
04. april 2004 - 22:11 #8
:) Jeg troede et øjeblik at det rent faktisk VAR så nemt... men nej, desværre, min lille Thinkpad 233mhz med 32 ram og win 98 går totalt kold når jeg starter webserveren med din DLL. :( Ingen fejlmeldinger, den går ganske enkelt i stå.

Jeg ved ikke - kan du evt. se noget ud fra dén dll jeg bruger nu (og som virker - til php 4.3.5)? Dén fra dig ser ud til at være præcis 4096 bytes kortere end dén der virker. http://alleykat.lir.dk/mmcache.zip
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 22:20 #9
Hmm, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal med din dll, men jeg kan fortælle dig hvad jeg gjorde, så kan du måske spotte en fejl.

Okay, jeg hentede:
http://downloads.php.net/ilia/php-4.3.6RC1-Win32.zip
http://downloads.php.net/ilia/php-4.3.6RC1.tar.bz2
turck-mmcache-2.4.6.zip

Så pakkede jeg dem ud, smed mmcache ind under ext, kopierede php4ts.lib fra -win32. Jeg kunne ikke finde config.w32.h.in, filen hed allerede config.w32.h! Så åbnede jeg ellers .dsp-filen og release-compilede.
Avatar billede alleykat Nybegynder
05. april 2004 - 05:08 #10
Tjah! :) Det lyder helt rigtigt for mig - jeg tester lige lidt videre, det kan jo være at jeg har noget galt et sted. Foreløbigt mange tak!
Avatar billede alleykat Nybegynder
05. april 2004 - 17:34 #11
Hmm nej, jeg kan desværre ikke få ordentligt liv i den. Jeg tester den med XP på et senere tidspunkt; foreløbigt opgi'r jeg og får det til at virke med php 4.3.5 i stedet. Men jeg insisterer på at gi' 50 points for et godt forsøg - og hvem ved, det kan jo være den virker med XP. :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
08. april 2004 - 12:59 #12
Det gjorde den desværre ikke... nå, jeg lukker for dennegang, og vender tilbage når jeg finder ud af mere. I hvert fald, mange tak for hjælpen.
Avatar billede narrr Nybegynder
08. april 2004 - 15:02 #13
no problem.. lidt træls at den ikke virkede:( Du må gerne sige til hvis du finder ud af hvad der var galt.
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. april 2004 - 16:21 #14
Det kan du lige stole på at jeg gør! :)

Jeg har i øvrigt ikke opgivet helt endnu
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. april 2004 - 16:26 #15
(ups da, musen smuttede)
...men det ser ud til at php'en skrider fremad i disse dage, så jeg venter lige lidt (de er nu på RC3). Og så har jeg spurgt til hvad der kunne gøre forskellen på de 4096 bytes, der må jo mangle noget i deres beskrivelse.
Jeg fandt en fungerende (tysk) build af filen til php 4.3.5, så jeg holder mig til den indtil der kommer en endelig udgave af 4.3.6. ;o)