Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 15:01 Der er 11 kommentarer

sort i php

Jeg skal ha sorteret en array liste som er inde i en for sætning. Jeg kan godt sortere en alm array liste som her, men hvordan gør man når den er inde i en for sætning???
/*
  $Cartoon_Characters = array("Bugs", "Tweety",
      "Daffy", "Porky", "Elmer");

  sort($Cartoon_Characters);
  foreach($Cartoon_Characters as $val)
  {
      print "$val ";
  }
*/

  $basket_total = 0;
    for ($i=1 ; $i<sizeof($basket);$i++)

{
    list($basket_qty, $basket_item,$basket_price,$id_get) = $basket[$i];
        $line_total = ($basket_qty * $basket_price);
    $basket_total += $line_total - $rabat_get;

echo "$basket_qty, $basket_item,$basket_price,$id_get";
}
Avatar billede bromer Nybegynder
04. april 2004 - 16:37 #1
Hvad er det for et array du vil have sorteret. Og hvorfor kan du ikke sortere arrayet som normalt inde i din for løkke?

Bromer
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 16:53 #2
Der er $basket_item der skal sorteres i listen. Skal den ikke sorteres uden for løkken?? prøv at komme med et eksempel
Avatar billede bromer Nybegynder
04. april 2004 - 17:20 #3
Okay. Idet dit array ikke ændrer sig inden for løkken skal du sorterer uden for, fordi du kun skal gøre det een gang. Jeg ville bruge funktionen array_multisort..

http://dk.php.net/manual/en/function.array-multisort.php

Bromer
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 17:32 #4
Men hvordan får jeg sorteret uden for løkken. Jeg bliver jo nød til at hente alle mine variabler i løkken, ellers kan jeg vel ikke lave sorteringen
Avatar billede bromer Nybegynder
04. april 2004 - 17:38 #5
Nej.. du ved jo hvilke index dine værdier har i dit array ikke? F.eks. har basket_item index 1 og basket_qty har index 0

Bromer
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 17:48 #6
Du vil vel ikke give et eksempel på hvordan det kan gøres. så er poinen dine
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 18:09 #7
Lige for at slå det fast, så er det "list" jeg skal have sorteret efter $basket_item
Avatar billede bromer Nybegynder
04. april 2004 - 18:35 #8
list er en funktion. Du kan ikke sortere en funktion. Forstår ikke helt hvad du mener!
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 18:38 #9
okay, i starten af min kode opretter jeg basket

$basket[]=array($qty,$item,$price,$id);

Hvordan for jeg så den sorteret??
Avatar billede bromer Nybegynder
04. april 2004 - 18:47 #10
Kommer lige til at tænke på.. hvis $item er unik så lav det som

$basket[$item] = array($qty,$price,$id);

Så kan du bare sortere med ksort($basket);
Avatar billede the_champ Nybegynder
04. april 2004 - 21:49 #11
Jeg kan stadigvæk ikke få det til at fungere. De enkelte variabler bliver først hentet ved at blive talt op i løkken. Problemet er at jeg ikke bagefter kan sortere dem. Please help..der må være andre måder og gøre det på