Avatar billede emiliasl Nybegynder
04. april 2004 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsæt bynavn automatisk ved postnr.

Hey

Hvis jeg har et felt hvor jeg indtaster postnr, hvordan får jeg så access til automatisk til at sætte bynavn ind i et andet felt. Jeg har en tabel med alle postnr. og by navne.
Da det er første gang jeg prøver at lave noget i access har jeg nok brug for en rimlig god forklaring:-)
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 15:29 #1
You need to use a combo (drop down) instead of a text box. Use the conbo box wizard for doing this and make sure you have two columns, one for postnr and one for ByNavn. (SELECT PostNr, ByNavn from YourTable Order By PostNr)Make sure that the postnr column is the bound column. Now make a combo for the Bynavn field in the same way this time selecting the fields in the opposite order (SELECT ByNavn, PostNr from YourTable Order By ByNavn). Again make sure that PostNr is the bound column.

Now you will have two combo's whereyou can either choose postnr or ByNavn and the other column will change accordingly!
Avatar billede emiliasl Nybegynder
04. april 2004 - 16:08 #2
Hi Terry

Jeg har lavet den første combo hvor jeg indtaster "postnr", og den gemme "by" i en tabel, men jeg kan ikke få det til at virke med combo2 så den viser det korrekte bynavn, kender du et sted hvor jeg kan se hvordan det er gjort?
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 16:11 #3
If you send me your dB I will make an example for you.

NOSPAMeksperten@santhell.dkNOSPAM

remove NOSPAM
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 18:17 #4
have you received my mail?
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 18:18 #5
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 19:48 #6
thanks emilias, but are you sure you want to give me so many points?