Avatar billede magnuskoch Nybegynder
03. april 2004 - 12:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man køre Linux og XP på samme pc?

Nogen, der kan fortælle mig om det er muligt at køre Linux og XP på den samme pc (evt. forskellige partitions).
Jeg er mest interesseret i at få at vide om det er en uendeligt kompliceret proces hvis resultat oftest er at på XP og Linux virker ad h.... til, eller om det er muligt ved opstart at vælge mellem hvilket system man ønsker at starte med, og derfra køre uden problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2004 - 12:31 #1
Det er muligt.

Det skal være forskellige partitioner.

Det er ikke specielt svært.

Installer XP først og Linux bagefter, så vil Linux installere en
boot manager der spørger dig om hvad di vil starte.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2004 - 12:31 #2
Og de kører helt uafhængigt af hinanden.
03. april 2004 - 12:34 #3
Hvis det bare er for at prøve Linux kan du finde en distribution der bootes op fra cden og derfor ikke skal installeres.
Avatar billede lassevang Nybegynder
03. april 2004 - 12:36 #4
Ja kan du godt... men det er bare ikke muligt at slette Linux du bliver nød til at Slette alt på din HD hvis du vil af med det
Avatar billede lassevang Nybegynder
03. april 2004 - 12:43 #5
UPS LÆSTE FORKERT... Ja det kan du godt... Jeg troede du mente på samme HD
Avatar billede jasperDK Nybegynder
03. april 2004 - 12:47 #6
Du kan bruge VMware, (vmware.com workstation 4), til at køre linux som et program på Windows. Du installerer linux i vmware, vmware gemmer så linux i en mappe, du kan nu være i windows og linux på samme tid!
SMART.... bruger det selv!

Hvilken linux drejer det sig om?
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
03. april 2004 - 19:51 #7
Har ikke fundet nogen speciel linuk pakke, men leder efter den, der er bedst og mest gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2004 - 19:53 #8
De fleste Linux distributioner er gratis.

Jeg vil forslå en gængs distibution som Redhat Fedora eller Mandrake.

Jeg bruger selv Redhat (i ældre version).
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2004 - 18:07 #9
Tid at få afsluttet spørgsmålet ?
Avatar billede snailwalker Nybegynder
24. juni 2004 - 14:23 #10
Man kan vel også bare have to harddiske i sin computer og så installere XP på den ene og Linux på den anden?