Avatar billede jesperf Nybegynder
02. april 2004 - 22:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rapport af hierarkisk inddelt forum

Jeg har en tabel med følgende felter, ID, ParrentID, Title, Comment.
ID er primary key med autonummering. ParentID bliver taget fra primary key som den hører under. Når parrentID har værdien 0 er det et hovedspørgsmål.

Jeg vil nu gerne udprinte en rapport som et rekursivt  kald på tabellen, således at svarene er indrykket og under det spørgsmål de hører til.

Nogle entries er er svar på et hovedspørgsmål og andre svare et andet svar. Antallet af niviauer er forskelligt.

Er det nogle der kan anvise mig hvordan det kan gøres i en rapport ?

Det skal siges, at back-end databasen er MS SQL, så hvis løsningen er noget med stored procedures kan det også lade sig gøre.

Tak

Jesper
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2004 - 10:40 #1
This could be done in Access using VBA code but I have a feeling that this question is related to a web application, in which case VBA would be in the ASP language you are using. (VB script, Jscript)
It could aslo be done in a stored procedure which I would personally suggest, but I think you have an easier chance of geting an answer if you placed a question in that category!
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2004 - 11:25 #2
In Access you would very likely need to have a temporary table containing records to be printed but it is possible!
Avatar billede jesperf Nybegynder
04. april 2004 - 16:21 #3
I have build the solution in asp, but I allso wanted it to be printet in a access report. Could you please guide me some more how to do it with VBA and the temp table you are talking about.

Thanks

Jesper
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 20:58 #4
Have you an email address where I can send you an example of a recursive call
Avatar billede jesperf Nybegynder
04. april 2004 - 21:24 #5
Send to paatoppen@hotmail.com

Thanks

Jesper
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2004 - 21:39 #6
sent
Avatar billede jesperf Nybegynder
05. april 2004 - 09:54 #7
Hi terry

Thanks for the db, but I can't see how I can make a report out of that. Can you please explain me how the report works out which child records belong to which parent records and make an indent on each level ??

Thanks
Jesper
Avatar billede terry Ekspert
05. april 2004 - 18:09 #8
I think it may be an idea for you to show an example of your data and what you want to see. Otherwise I might be off on the wrong track :o)
Avatar billede jesperf Nybegynder
05. april 2004 - 20:54 #9
I have found out how to make the report from the example you send.

Thank you for your help!!!

/Jesper
Avatar billede terry Ekspert
05. april 2004 - 21:00 #10
Selv tak