Avatar billede foxy Nybegynder
07. februar 2001 - 16:21 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Nyhedssystem

HEJSA ALLE SAMMEN !

Jeg har en aftale med Andreas.. For han har lavet et meget flot nyhedssystem til mig i php/mysql.. Så her er hans point for den admin del og hele nyhedssiden....
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 16:24 #1
erhm - det er vistnok ikke helt lovligt... alle skal have mulighed for at besvare et spørgsmål, og den mulighed ligger vist ikke her!

er dette aftalt den for eksperten, kan der ikke indgå eksperten point til aflønning!
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:26 #2
tjaaa... i får jo scriptet ????
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:26 #3
Ihh... nu IGEN, endnu en som IKKE kan overholde de X-tremt simple regler som er her...

KAN I IKKE SNART LÆSE DEM OG SÅ FATTE DEM!!!
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:27 #4
admin.php
---
<?
mysql_connect(\"localhost\", \"nex\", \"nex\");
mysql_select_db(\"nex\");
$adminname = \"admin\";
$adminpass = \"pass\";

$day = array(\"S&oslash;ndag\",\"Mandag\",\"Tirsdag\",\"Onsdag\",\"Torsdag\",\"Fredag\",\"L&oslash;rdag\");
$month = array(\"Januar\",\"Januar\",\"Febuar\",\"Marts\",\"April\",\"Maj\",\"Juni\",\"Juli\",\"August\",\"September\",\"Oktober\",\"November\",\"December\");
$dato = (\"<font size=\\\"1\\\" face=\\\"Verdana\\\" color=\\\"#FFFFFF\\\">\".$day[date(\"w\", time())].\"&nbsp;d.&nbsp;\".date(\"j\", time()).\"&nbsp;\".$month[date(\"n\", time())].\"&nbsp;\".date(\"Y\", time()).\" / @\".date(\"B\",time()).\"</font>\");

if ($adminname == $username && $adminpass == $userpass) {
if (!$action) {
?>
  <font face=\"Verdana\" size=\"1\">
  <strong>Admin menu</strong><br><br>
  <a href=\"admin.php?username=<? echo $adminname; ?>&userpass=<? echo $adminpass; ?>&action=makenews\">Tilføj nyhed</a><br><br>
  </font>
<?
}
else if ($action == \"makenews\") {
  if ($value == \"done\" && $overskrift && $tekst) {
  $overskrift = htmlentities($overskrift);
  $navn = htmlentities($navn);
  $dato = htmlentities($dato);
  $tekst = eregi_replace(\"\\n\", \"€br€\", $tekst);
  $tekst = htmlentities($tekst);
  mysql_query(\"insert into news (date,overskrift,text) values (\'$dato\',\'$overskrift\',\'$tekst\')\") or die(mysql_error());
  echo (\"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\" color=\\\"#FF0000\\\">Nyheden er tilføjet...!</font><br><br>\");
  }
?>
<a href=\"admin.php?username=<? echo $adminname; ?>&userpass=<? echo $userpass; ?>\"><font face=\"verdana\" size=\"2\">To admin menu</font></a>
<form method=\"POST\" action=\"admin.php\">
<input type=\"hidden\" name=\"username\" value=\"<? echo $adminname; ?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"userpass\" value=\"<? echo $adminpass; ?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"makenews\">
<input type=\"hidden\" name=\"value\" value=\"done\">
<table border=\"0\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><b>Overskrift</b></font></td>
<td width=\"5\"></td>
<td width=\"100%\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><input type=\"text\" name=\"overskrift\" size=\"50\" maxlength=\"255\"></font></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"3\"><textarea rows=\"10\" name=\"tekst\" cols=\"50\"></textarea></td>
</tr>
</table>
<p><input type=\"submit\" value=\"Tilføj nyhed\"></p>
</form>
<?
}
else
{
?>
<form method=\"POST\" action=\"admin.php\">
<div align=\"center\">
<center>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"5\">
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#FFFFFF\">Username:</font></td>
<td width=\"5\"></td>
<td><input type=\"text\" name=\"username\" size=\"30\"></td>
</tr>
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#FFFFFF\">Password:</font></td>
<td width=\"5\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#0B354F\">.</font></td>
<td><input type=\"password\" name=\"userpass\" size=\"30\"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"3\" align=\"right\"><input type=\"submit\" value=\"Login\"></td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
<p><br>
</p>
</form>
<?
}
?>

admin_slet.php
---
<?
mysql_connect(\"localhost\", \"nex\", \"nex\");
mysql_select_db(\"nex\");
$adminname = \"admin\";
$adminpass = \"pass\";

if ($adminname == $username && $adminpass == $userpass) {
if (!$action) {
?>
  <font face=\"Verdana\" size=\"1\">
  <strong>Admin menu</strong><br><br>
  <a href=\"admin_slet.php?username=<? echo $adminname; ?>&userpass=<? echo $adminpass; ?>&action=deletenews\">Slet nyhed</a><br><br>
  </font>
<?
}
elseif ($action == \"deletenews\") {
  if ($value == \"done\" && $id) {
  $id = htmlentities($id);
  if (mysql_num_rows(mysql_query(\"select id from news where id = \'$id\'\"))) {
  mysql_query(\"delete from news where id = \'$id\'\");
  echo (\"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\" color=\\\"#FF0000\\\">Nyheden er slettet...!</font><br><br>\");
  }
  else
  {
  echo (\"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\" color=\\\"#FF0000\\\">FEJL!!! Nyheden findes ikke i databasen</font><br><br>\");
  }
?>
<a href=\"admin_slet.php?username=<? echo $adminname; ?>&userpass=<? echo $userpass; ?>\"><font face=\"verdana\" size=\"2\">To admin menu</font></a>
<form method=\"POST\" action=\"admin_slet.php\">
<input type=\"hidden\" name=\"username\" value=\"<? echo $adminname; ?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"userpass\" value=\"<? echo $adminpass; ?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"deletenews\">
<input type=\"hidden\" name=\"value\" value=\"done\">
<table border=\"0\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><b>Nyhed</b></font></td>
<td width=\"5\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#0B354F\">.</font></td>
<td width=\"100%\"><select name=\"id\" size=\"1\">
<?
$res = mysql_query(\"select id,overskrift from news\");
while($r = mysql_fetch_array($res)) {
echo (\"<option value=\\\"$r[id]\\\">$r[overskrift]</option>\");
}
?>
</select>
</td>
</table>
<p><input type=\"submit\" value=\"Slet nyhed\"></p>
</form>
<?
}
else
{
?>
<form method=\"POST\" action=\"admin_slet.php\">
<div align=\"center\">
<center>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"5\">
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#FFFFFF\">Username:</font></td>
<td width=\"5\"></td>
<td><input type=\"text\" name=\"username\" size=\"30\"></td>
</tr>
<tr>
<td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#FFFFFF\">Password:</font></td>
<td width=\"5\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"#0B354F\">.</font></td>
<td><input type=\"password\" name=\"userpass\" size=\"30\"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=\"3\" align=\"right\"><input type=\"submit\" value=\"Login\"></td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
<p><br>
</p>
</form>
<?
}
?>

index.php
---
<?
mysql_connect(\"localhost\", \"nex\", \"nex\");
mysql_select_db(\"nex\");

$limit = 10; // antal nyheder pr. side.
if (empty($offset)) $offset=0; // hvor starter vi ?

$numrows = mysql_num_rows(mysql_query(\"select id from news\"));
if ($numrows==\"0\") {
echo(\"ingen nyheder i databasen!\");
}
else
{
$result = mysql_query(\"select * from news order by id desc limit $offset,$limit\");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
?>
<center><table border=1 cellspacing=0 width=400 bgcolor=FFFFFF bordercolor=000000>
<tr>
<td width=\"250\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\"><b><? echo $row[overskrift]; ?></b></font></td>
<td width=\"150\"><p align=\"right\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\"><b><? echo $row[date]; ?></b></font></td></tr>
<tr><td width=\"400\" colspan=\"2\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\"><? echo eregi_replace(\"€br€\", \"<br>\", $row[text]); ?></font></td></tr></table></center>
<center><table border=0 cellspacing=0 width=400 height=20 bgcolor=FFFFFF bordercolor=000000><td><tr></td></tr></table></center>
<?
}
$pos_next = $offset+$limit;
$pos_prev = $offset-$limit;
if ($offset >= $limit) echo \"<a href=\\\"index.php?offset=$pos_prev\\\">&lt; Forrige </a>&nbsp;&nbsp;\";
if ($numrows && $offset+$limit < $numrows && $numrows >= $limit) echo \"<a href=\\\"index.php?offset=$pos_next\\\">Næste &gt;</a>\";
}
?>

tabels.php
---
<?
// CONNECT TIL MYSQL HER

mysql_query(\"CREATE TABLE news (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  date varchar(255),
  overskrift varchar(255),
  text longblob,
  PRIMARY KEY (id)
)\");
?>
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:28 #5
andreas -> Det er IKKE nok... ALLE skal have mulighed for at få de point, så det der er SNYD!!!!

Admin, hvad mener du? Skal denne form for pointgivning være lovlig? For så skal jeg til det, med alle de scripts som jeg sender til folk med mail og ICQ!!!
Avatar billede dna Nybegynder
07. februar 2001 - 16:28 #6
DET ER DA FAIR NOK NÅR ALLE FÅR SCRIPTET...!!

Det var rart...

dna
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:28 #7
I øvrigt, hvorfor pakker i det ikke, og smider det op på en server, det er 1000 gange nemmere at have med at gøre?
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:29 #8
http://eksperten.dk/info_regler.phtml - hvor står det lige..... ????
Avatar billede dna Nybegynder
07. februar 2001 - 16:29 #9
Foxy: opret et spørgsmål: \"jeg vil gerne give 1K point for et nyhedssystem\" ...derefter svarer andreas: Her... og smider koden ind.!

Så har alle haft muligheden, men andreas var først !? ik??

dna
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:29 #10
dna -> NEJ, for ikke andre end andreas har haft mulighed for at svare...

Helt ærligt, hvor svært er det at fatte de simple regler som eksperten har?
Avatar billede dna Nybegynder
07. februar 2001 - 16:30 #11
lojmann... kig mit sidste indlæg !
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:30 #12
fordi jeg ikke gider at fylde min server op med det ????
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:31 #13
dna -> jeg kan se hvad du mener, og det er noget man IKKE kan gardere sig imod, men når man åbentlyst indrømmer man \"fusker\" så....
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:33 #14
han har da ikke givet mig point endnu....
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:34 #15
andreas -> Det er noget som har været diskuteret 1000 gange, og jeg tror sq at du selv har været med, men er ikke sikker.
Men ADMIN skrev i al fald engang, at ALLE skulle have mulighed for at svare på de spg. som bliver oprettet... Men ENIG, kan heller ikke lige finde det i de regler der! (Men det er admin\'erne som ikke har opdateret den! deres fejl!)
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:35 #16
hvis admin ikke synes det er okay, så kan han da bare fjerne de 1000 point fra mig...
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:36 #17
andreas -> Nej, men skriver jo, indirekte, (eller direkte?!) i sit spg. at han vil gøre det...
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:37 #18
lojmann -> jepz... dvs at vi faktisk har overholdt reglerne....
og ja jeg har været med før... men der fik vi jo ikke scriptet, der gør vi her og det mener jeg er okay.
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:38 #19
andreas -> Enig! Men de kunne også opdatere reglsættet? Sådan at det en_gang_for_alle bliver slået fast om man må eller ikke må! Jeg mener bare at admin engang skrev, at man IKKE måtte handle med point uden for eksperten, som man kan se der er gjort her, og at ALLE skal have mulighed for at svare på de spg. som bliver oprettet...
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:39 #20
andreas -> Ikke enig med at det er ok, det var din forrige kommentar jeg mente!
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:39 #21
jeg kan jo ikke gøre for at han skriver det.

Han spurgte mig om jeg ville lave et news script og det gjore jeg.. så sagde han at jeg kunne få 1000 point på eks og det sagde jeg jo sefølig ja til....
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 16:39 #22
ADMIN! - stadig tilhænger af at pointene skal gå tilbage!
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 16:40 #23
skal vi ikke bare lige vente på admin ????
Avatar billede htx98i17 Professor
07. februar 2001 - 16:42 #24
Der må ikke gives point for arbejde der er aftalt uden for eksperten. Sådan har det heddet i lang tid, hvad enten det står i reglementet eller ej.
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. februar 2001 - 16:44 #25
andreas -> Hvis det hænger sådan sammen, så burde du vel have sagt nej tak til dem - når/hvis du ved at det er forbudt?
Avatar billede razor Nybegynder
07. februar 2001 - 19:31 #26
Hmm.. jeg ville mene at sådan belønning skulle høre under freelancekategorien.
Avatar billede andreas Nybegynder
07. februar 2001 - 20:01 #27
razor-> det kan du have ret i, dog har jeg ikke sagt noget om hvor han skulle oprette dette spm.
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. februar 2001 - 17:44 #28
andreas -> Razor skriver jo heller ikke at det er din fejl, bare hvad han mener...
Avatar billede andreas Nybegynder
10. februar 2001 - 13:21 #29
lojmann -> rigtig nok....