Avatar billede jakobj Praktikant
02. april 2004 - 10:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Undgå iframe tyveknægte

Jeg har et spilsite, hvor mine brugere kan spille en masse gratis flash-spil.

Desværre er et andet site begyndt at iframe mine flash-spil og dermed køre dem på site eget site. Koden de bruger ser således ud:

<iframe src="http://www.minside.dk/flashspil.swf" frameborder="0" width="560" height="406"></iframe>

Det går hårdt ud og mit trafikforbrug, så jeg vil naturligvis gerne have det stoppet. Men hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede milandt Nybegynder
02. april 2004 - 10:31 #1
<SCRIPT>
if (parent.frames.length > 0)
    {
    parent.location.href = self.document.location
    }
</SCRIPT>

Sæt dette script ind i begyndelsen af dine sider, så vil din side komme frem i et helt vindue i stedet for andres iframes.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 10:32 #2
Hvis han linker til din html side med spillet, skal du skrive følgende
mellem </head> og <body>:

1.

<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--//
if (top.location == self.location) {
  top.location.href = "start.html"
}
//-->
</script>

start.html er din startside, som vil fylde brugeren frame ud
med dit website. bye bye til tyveknægtens website.

2. Mulighed nummer 2 er at brugeren kun kan starte spillet, hvis
kaldes fra det rigtige link. Men det skal kodes i ActionScript.

/per
Avatar billede dsj Nybegynder
02. april 2004 - 10:33 #3
Sagsøger dem...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 10:35 #4
dsj>Fed idé. Hvis manden ikke har nogen penge og er i RKI, så
hænger du selv på regningen...

7per
Avatar billede jakobj Praktikant
02. april 2004 - 10:40 #5
Tusind tak for jeres svar milandt og hoejrup

Jeg vil lige prøve begge løsninger af og se hvad der virker bedst inden jeg giver points.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 10:47 #6
Velbekomme!

Eks:

if (substring(_url, 1, 20) eq "http://www.kazoma.dk") {
    gotoAndPlay ("Scene 2", 1);
} else {
    gotoAndStop (2);
}

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 10:48 #7
svar

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 10:56 #8
Jeg anvender selv en kombination af begge dele, for at
beskytte mig bedst muligt.

/per
Avatar billede sbm Nybegynder
02. april 2004 - 11:29 #9
M.h.t. milandt's løsning, så ville jeg nok vælge at lade den redirecte til din side, istedet for "bare" at vise siden i topframe. Så viser den godt nok din URL i toppen, men han linker stadig direkte til siden. Ved at redirecte til din hovedside, er folk ikke i tvivl om hvem der hoster siden.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2004 - 12:47 #10
Har du testet det?

/per
Avatar billede jakobj Praktikant
21. april 2004 - 13:13 #11
Beklager dette sene svar.

Milandt jeg kunne desværre ikke få dit kode til at virke. Det havde ikke nogen umiddelbar effekt.
Hoejrup kode var umiddelbart ok. Men der gik lidt ged i min interne linkstruktur. Kode fik alle mine interne links til at gå til forsiden.

I stedet fandt jeg denne kode som virker fint:

<script language="JavaScript">
<!--
if(top.frames.length > 0)
top.location.href=self.location;
//-->
</script>

Alligevel vil jeg prøve og se om jeg kan dele pointene mellem jer. Tak for hjælpen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2004 - 13:18 #12
Velbekommen!

/per