Avatar billede ulricho Novice
02. april 2004 - 07:36 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Overskriver eksisterende fil i XAL

Hvis man bruger kommandoen WRITE flere forskellige steder, for man alle steder skal skrive i samme fil, overskriver den den gamle fil.txt.

Hvordan er det lige, at jeg sørger for, at den skal tilføje til filen og ikke overskrive, når jeg bruger WRITE?
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 08:29 #1
Hvis du kigger i Macrobiblioteket File, kan du søge på Write og her se at du skal åbne filen med mode "A".
Avatar billede jasman Nybegynder
02. april 2004 - 09:44 #2
Husk at hvis du anvender FILE macrobiblioteket,
så skal du anvende #WRITE og ikke WRITE.

Desuden skal du lave #OPEN og #CLOSE.

Hvis du skal appende til en fil så gør f.eks. således:

------------- KLIP HER :) ------------------
#MACROLOAD(FILE)

#FILE &OutFile

SET &OutFile = #OPEN("enfil.txt","WAT")
#WRITELN(&OutFile,"Tekst som skal apppendes")
#CLOSE(&OutFile)
------------- SLUT KLIP HER :) ------------------

"WAT" skal du skrive for Write Append Text altså skrivning / tilføjning til en tekst fil.

Makroerne i #FILE makrobiblioteket er noget mere low-level end de normal READ / WRITE kommandoer.

Man anbefaler normalt at bruge de normal WRITE (og evt. READ) kommandoer, da de (som sagt) pakker mange detaljer vedr. file access ind.
Hvis du vil bruge WRITE (altså IKKE #FILE makrobiblioteksudgaven), så er du nok nødt til at læse filen igennem og skrive de samme data engang mere, OGSÅ skrive dine nye data inden du "closer" filen.
Avatar billede jasman Nybegynder
02. april 2004 - 09:44 #3
Jeg fumler.
Ovenstående skulle have været et svar :).
Avatar billede ulricho Novice
02. april 2004 - 10:47 #4
Perfekt. Tak for det.