Avatar billede mcfritten Nybegynder
02. april 2004 - 06:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formmail med Jmail

Hej jeg har lidt problemer med at få sendt min mail via jmail, her kommer fejl koden.
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/ryan/send.asp, line 10

msg.Body = "Hej mit navn er " & Request.Form("navn") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg kan kontaktes på dette tlf.: "  & Request.Form("tlf") "og/eller på denne mail "  & Request.Form("mail") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg vil gerne booke et band, til at spille på/hos "  & Request.Form("sted") "den "  & Request.Form("dato") "klokken "  & Request.Form("tid") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf & "Spørgsmål: "  & Request.Form("spm") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  "beskrivelse: "  & Request.Form("beskrivelse")  & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  "Med venlig hilsen "  & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  & Request.Form("navn")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

Her kommer hele koden som den ser ud nu.

<%
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.ContentType = "text/html"
msg.Logging = true
msg.silent = true
msg.From = "afsender_fra_mit_domæne"
msg.FromName = Request.Form("navn")
msg.AddRecipient "min_mail"
msg.Subject = "Bokning af band"
msg.Body = "Hej mit navn er " & Request.Form("navn") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg kan kontaktes på dette tlf.: "  & Request.Form("tlf") "og/eller på denne mail "  & Request.Form("mail") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg vil gerne booke et band, til at spille på/hos "  & Request.Form("sted") "den "  & Request.Form("dato") "klokken "  & Request.Form("tid") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf & "Spørgsmål: "  & Request.Form("spm") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  "beskrivelse: "  & Request.Form("beskrivelse")  & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  "Med venlig hilsen "  & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf &  & Request.Form("navn")

if not msg.Send("min.mailserver.com") then
Response.Write "Mailen kunne ikke afsendes på grund af:<br>"
Response.Write msg.log
else
Response.redirect "tak.asp"
end if
%>

Hvad er det at der lige er gået galt????
Jeg tror selv på at det er selve msg.bodyen det er galt med, altså måden den er sat sammen på, men ved ikke lige hvordan det ellers skal se ud, håber at der er nogen der kan hjælpe mig..
Avatar billede mcfritten Nybegynder
02. april 2004 - 06:11 #1
Skal lige siges at jeg har fjernet de dobbelt & der er, kom til at oprette dette det forkerte sted i første omgang.. http://www.eksperten.dk/spm/484736
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2004 - 09:02 #2
msg.Body = "Hej mit navn er " & Request.Form("navn") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg kan kontaktes på dette tlf.: "  & Request.Form("tlf") & " og/eller på denne mail " & Request.Form("mail") & vbCrLf & vbCrLf & " Jeg vil gerne booke et band, til at spille på/hos " & Request.Form("sted") & " den " & Request.Form("dato") & " klokken " & Request.Form("tid") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf & "Spørgsmål: " & Request.Form("spm") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "beskrivelse: "  & Request.Form("beskrivelse") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "Med venlig hilsen " & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & Request.Form("navn")
Avatar billede mcfritten Nybegynder
02. april 2004 - 18:11 #3
Nu kommer der en anden fejl:
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/ryan/send.asp, line 10

msg.Body = "Hej mit navn er " & Request.Form("navn") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg kan kontaktes på dette tlf.: "  & Request.Form("tlf") & " og/eller på denne mail " & Request.Form("mail") & vbCrLf & vbCrLf & " Jeg vil gerne booke et band, til at spille på/hos " & Request.Form("sted") & " den " & Request.Form("dato") & " klokken " & Request.Form("tid") & vbCrLf & vbCrLf &  & vbCrLf & vbCrLf & "Spørgsmål: " & Request.Form("spm") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "beskrivelse: "  & Request.Form("beskrivelse") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "Med venlig hilsen " & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & Request.Form("navn")
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2004 - 00:32 #4
msg.Body = "Hej mit navn er " & Request.Form("navn") & vbCrLf & vbCrLf &  "Jeg kan kontaktes på dette tlf.: "  & Request.Form("tlf") & " og/eller på denne mail " & Request.Form("mail") & vbCrLf & vbCrLf & " Jeg vil gerne booke et band, til at spille på/hos " & Request.Form("sted") & " den " & Request.Form("dato") & " klokken " & Request.Form("tid") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "Spørgsmål: " & Request.Form("spm") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "beskrivelse: "  & Request.Form("beskrivelse") & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & "Med venlig hilsen " & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf & Request.Form("navn")
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2004 - 00:32 #5
sorry - havde næsten glemt dette spm :o/
Avatar billede mcfritten Nybegynder
11. april 2004 - 08:33 #6
Det var kanon keysersoze nu virker det, mange tak for din hjælp..