Avatar billede skrubsak Nybegynder
01. april 2004 - 22:00 Der er 6 kommentarer

motion guide og masking samtidig?

Hej

Jeg har lavet en "motion guidet" animation af en bold.
Nedenunder boldlaget har jeg oprettet endnu et lag med en bagrund jeg gerne vil have bolden til af maske "frem". Det får jeg ikke lov til. Kan det passe der stadig er problemer med det, som jeg har læst i Flash Bible, fra version 5?
Avatar billede pyroman Nybegynder
02. april 2004 - 18:22 #1
Hvis du bruger flash 5 kan dette ikke lade sig gøre, her kan mask kun være faste, fuldstændig uden bevægelse, ligemeget om det er tween eller scriptet... MX og MX 2004 er det muligt...

Ellers kan du, hvis din forgrund er ensfarvet - bare lave den som et stort movieclip med et grafisk hul i... Trist løsning - men eneste mulighed...
Avatar billede skrubsak Nybegynder
04. april 2004 - 13:53 #2
Jeg er ikke sikker på jeg fik spørgsmålet formuleret ordentligt
Jeg vil gerne bruge en "motionguidet" bold til at maske et underliggende lag væk. Jeg arbejder i Flash MX 2004. Det får jeg ikke lov til. Jeg kan kun maske væk hvis jeg har håndanimeret.
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. april 2004 - 15:10 #3
Ahhh...

Du skal lave lave din guidede tween i et movieclip - dette movieclip ligger du så som mask layer... Det burde kunne lade sig gøre... :)
Avatar billede skrubsak Nybegynder
14. april 2004 - 01:44 #4
Ja, det kan godt lade sig gøre, men er noget sværere at styre.
Jeg må vente til næste version.
Men du får nu alligevel points, så vi kan få det lukket.

Tak
Avatar billede skrubsak Nybegynder
14. april 2004 - 01:45 #5
men husk lige at svare i stedet for at kommentere.....
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. april 2004 - 16:05 #6
Øhh - jeg tror ikke helt jeg har forstået dig... men det kan højst sansynligt lade sig gøre hvis det er noget med motiontween og mask og du bruger MX+...

Gider du forklare det én gang til - så kan jeg helt sikkert hjælpe... ;)