Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 20:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC tænder ikke "Eksperter kun"

Goddag eksperter.
Jeg skiftede igår ny køler og monterede en ny. Computeren kørte fint før jeg skiftede køleren, men nu reagere den ikke på noget, dvs der sker intet når jeg tænder den.

Jeg har prøvet dette:
Aflade PSU
Bruge en ny PSU
Bruge den gamle køler, som fejlede intet
Afmontere alt fra kabinet og kun køre CPU, bundkort , køler og grafik.
Fjerne Batteri på bundkort i 24 timer
Reset cmos via jumpers.
Bruge andet grafikkort
Bruge nye strømkabler
Sætte power cablet i samme tid som når jeg tænder
Prøve at manuelt starte den med en saks og forbinde de to power leds på bundkort.

Jeg ved sådan rimelig meget omkring computere/hardware, men det her er overgår min viden. ;) Hvis i har nogen ideer så vær flinke og beskrive dem her, ellers bliver de 500 kr til en IT butik :D
Avatar billede tubber Juniormester
01. april 2004 - 21:11 #1
Er der overhovedet ikke noget der reagere ved nogen af de metoder du beskriver du har brugt ?
Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 21:14 #2
Nej, intet der sker INTET. :(
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
01. april 2004 - 21:16 #3
Hvis du KUN har skiftet køler kan jeg kun se følgende problemmuligheder:

- Du har puttet for meget kølepasta på, hvorved det får den modsatte effekt, og din CPU er brændt af... Øvøv...
- Du har beskadiget CPU'en da du satte køleren på, og den virker nu ikke længere... Øvøv...

S.R.
Avatar billede tubber Juniormester
01. april 2004 - 21:21 #4
Lyder som S.R. skriver at du har fået ristet din CPU, det er det eneste der er tilbage ja så er der bundkortet.......

Prøv at tage CPU'en af, du skulle så gerne få en CPU error når du tænder......
Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 21:25 #5
Jeg har ikke brugt køle pasta. Surt hvis jeg har brændt cpu af. men hvordan finder jeg ud af om det er CPU eller bundkort?
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2004 - 21:27 #6
Har du prøvet nogle andre ram, de er tit skyld i det.
Avatar billede tubber Juniormester
01. april 2004 - 21:27 #7
Tag al hardware af pånær strømforsyningen og prøv at tænde, virker mobo så SKAL det komme med fejlbeep.....

Har du taget strømmen fra mobo under skift af CPU ? eller måske kortsluttet noget andet ?
Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 21:31 #8
Der var ikke strøm sat til. Prøver lige det overstående. tak
Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 21:48 #9
Der kommer ingen fejlbeep med kun psu, og mboard uden køler / cpu. der sker ingenting.
Avatar billede tubber Juniormester
01. april 2004 - 21:58 #10
Så ser det ud til dit mobo er ristet :(
Avatar billede dkken Nybegynder
01. april 2004 - 22:07 #11
Hmm okay. ikke fedt :(
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
13. april 2004 - 16:44 #12
På tide at lukke???

S.R.
Avatar billede dkken Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:37 #13
ok jeg lukker. tak for hjælpen