Avatar billede rust10 Nybegynder
01. april 2004 - 15:01 Der er 4 kommentarer

Dato formatering i en datagrid

i vores datagrid ser vores datoer sådan her ud: "2004-04-01T14:30:48.4600000+02:00", vi vil gerne have dem over til et normalt dato format.

Vi har forsøgt os med følgende kode:
<asp:BoundColumn HeaderText="Date when reported" DataField="BugReportDate" DataFormatString="{0:MM-dd-yyyy}" />

lige meget hvad format vi skriver i "{0:blah}" sker der ingen ændring på siden.
Det data i dataSet'et vi sætter ind i griden, kommer fra en xml streng vi har trukket ud af vores database vha. dataSet.GetXml() kommandoen. Så dvs. vores dataSet trukket ud af databasen har været lavet om til en xml streng, og så puttet ind i et nyt dataSet igen.. kan det ske den har mistede nogle associationer eller sådan ngoet til at den kollonne er en dato og derfor ikke kan formatere det?
Avatar billede dgivoni Nybegynder
01. april 2004 - 15:07 #1
Jeg har ikke proevet at goere det direkte i aspx-koden, men hvis man formaterer i C# kan man bl.a. skrive
DateTime.ToString("MM-dd-yyyy")
Har du proevet at fjerne 0: eller {}?
Avatar billede rust10 Nybegynder
01. april 2004 - 15:08 #2
med det der så tænker du på at rive det ud af dataset'et, formatere det, og stoppe det ind igen?
Avatar billede burningice Nybegynder
13. april 2004 - 11:54 #3
har du prøvet at læse her: ms-help://MS.NETFrameworkSDKv1.1/cpref/html/frlrfSystemWebUIWebControlsBoundColumnClassDataFormatStringTopic.htm
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
23. februar 2007 - 08:20 #4
Jeg ved at det er en gammel nyhed, men til andre som gerne vil læse en dato fra Db og vise den i korrekt format (dd-mm-yyyy) i datagrid, så kan det gøre så ledes:

<asp:BoundColumn DataField="[kolonneoverskrift]" DataFormatString="{0:d}"> </asp:BoundColumn>

/elvstine

NB! Det er ikke en god ide at kalde en kolonne i Db [date]. [Date] er et reserveret ord.