Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
01. april 2004 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Records i C

Hej jeg er ved at oversætte et object orienteret sprog til C-kode... i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at læse lidt mere om records i C. Desværre er det nærmest umuligt at finde nogle sider om dette på google.

Er der nogle, der har nogle gode links?

Mvh. Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2004 - 11:33 #1
En C struct er en class med ingen metoder og kun public variable.

Der er ikke ret meget mere at fortælle.

I nogen sammenhænge er det relevant om den bliver pakket eller ej.

Og så er der muligheden for union.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2004 - 11:39 #2
Svovle svovle.

Se venligst helt væk fra mit indlæg.

Til andre brugere: check lige spørgers andre stillede spørgsmål - mere
specifikt hvor pointene ender henne
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
02. april 2004 - 14:08 #3
<-- beklager, men i mange tilfælde har jeg selv fundet ud af det... eller du svarer kun som en "kommentar", så jeg ikke kan give dig pointene.

Og du har faktisk svaret på ret mange spørgsmål :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2004 - 14:40 #4
Det er tilladt at bede om et svar hvis man finde kommentarer brugbare.

I det spørgsmål som jeg triggede på hvade jeg lagt svar - det blev bare
afvist. Selvom der vist er almindelig enighed om at det var det mest oplagte
svar på det stillede spørgsmål.
Avatar billede rrn Nybegynder
15. april 2004 - 14:22 #5
Som nævnt kaldes en record for struct i C. I C kan en struct kun indeholde variable, og de er i sagens natur altid public (synlige for enhver funktion). I C++ har man begreberne struct og class, som kan indeholde både variabler og funktioner. Variabler of funktioner kan være
- private (kun synlige for funktioner, der er medlem af samme class/struct),
- public (synlige for alle funktioner) eller
- protected (synlige for funktioner, som er medlem af samme class/struct eller en herfra nedarvet class/struct).

PS: Bed arne_v om at skrive et svar og giv ham pointene, så bliver han så glad :-)
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
21. maj 2004 - 10:35 #6
Skriv lige et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2004 - 10:49 #7
svar