Avatar billede nik- Nybegynder
01. april 2004 - 00:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring via web server - a la GoToMyPC

Er der nogle der kender til et fjernstyrings program, der fungerer som GoToMyPC, men hvor gateway'en kører på ens egen web server?  Altså tilgang til fjernstyrings gateway'en via *HTTP/HTTPS*, ikke noget med de talrige programmer der kræver tilretning i firewall.  GoToMyPC er jo snedig i og med der (næææsten) altid er åbent *ud* gennem firewall'en på HTTP/HTTPS, ligegyldigt hvor man befinder sig, MEN jeg vil gerne undgå at 1. betale UD$20/md  2. skulle stole på 3.part mht sikkerhed.

Det er nemt at finde et gratis alternativ (VNC) til de kommercielle programmer, der kører på "special" porte. Men der må da også være nogen der har lavet noget "GoToMyPC lignende"...
eller hvad???
Avatar billede weaponx Nybegynder
01. april 2004 - 00:08 #1
radmin er perfekt til formålet, jeg bruger det selv på port 80

http://www.famatech.com/
og jeg synes $35 er billigt nok (det samme som for et spil ;)
Avatar billede nik- Nybegynder
04. april 2004 - 09:36 #2
Jeg er ikke i tvivl om at dette fjernsyringsprogram snildt kan køre på port 80, og US$35 er en ok pris. Men løsningen duer ikke, 1. så kommer den til at blokerer for en eksisterende website, 2. der skal stadig installeres en "viewer" på klientmaskinen.

Det jeg er på udkik efter skal køre på selve webserveren.
Avatar billede bassil Nybegynder
06. april 2004 - 17:22 #3
du kan bruge (tsweb) hvis du bruger microsoft webserver...
programmet ligger inde i telføj eller fjern programmer
Avatar billede nik- Nybegynder
06. april 2004 - 18:28 #4
tsweb = Terminal Services Web Client og det holder ikke, idet den ser lokalnettet der hvor *browseren* er og ikke bag ved webserveren --- med mindre der er åbnet for RDP i firewall i begge ender. Og missionen er netop kun og bruge port 80.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
06. april 2004 - 21:08 #5
http://www.famatech.com/radmin/?PHPSESSID=94557f192950b79381fef4094dfacd23
Remote Administrator her kan du selv vælge din port
Avatar billede nik- Nybegynder
06. april 2004 - 21:19 #6
Det kan man da, meeeen... (se kommentar til RADMIN ovenfor)

Selve fjernstyrings softwaren skal køre på lokal webserver og kunne tilgås via http/https.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
06. april 2004 - 21:20 #7
hmm ja den var være ;-)
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
06. april 2004 - 21:34 #8
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
06. april 2004 - 21:46 #9
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
06. april 2004 - 21:46 #10
nr 2 er bedre ;-)
nr 1 var en fejl sorry ;-)
Avatar billede nik- Nybegynder
06. april 2004 - 23:11 #11
Ja ja, SpyAnywhere (nr 2) er da derhen af.... Men det er ikke realtime fjernstyring. Man kan få screenshots m.m., men ikke fjernbetjæne maskinen som sådan. Og så er det en embedded webserver, dvs den kører ikke i en IIS/Apache, dvs. den kan ikke co-eksistere med webserver på port 80.
Avatar billede nik- Nybegynder
13. juni 2004 - 11:10 #12
...jeg leder stadig, men det er ikke lige til at finde noget...