Avatar billede tast Nybegynder
31. marts 2004 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Meta tag / Søge ord

Jeg har brug for at sætte nogle metatag´s/søgeord ind på en html fil så de forskellige søgemaskiner har noget at lede efter.

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men kan ikke få det til at virke.

Er der en som på nedestående tekst kan smide nogle metatag/søgeord,- så jeg kan se hvor & hvordan det skal gøres?

<HTML>
<HEAD>
<script language="JAVASCRIPT">
<!--

function detectVersion()
{
version = parseInt(navigator.appVersion);
return version;
}

function detectOS()
{
if(navigator.userAgent.indexOf('Win') == -1) {
OS = 'Macintosh';
} else {
OS = 'Windows';
}
return OS;
}

function detectBrowser()
{
if(navigator.appName.indexOf('Netscape') == -1) {
browser = 'IE';
} else {
browser = 'Netscape';
}
return browser;
}

function FullScreen(){

var adjWidth;
var adjHeight;

if((detectOS() == 'Macintosh') && (detectBrowser() == 'Netscape')) {
adjWidth = 20;
adjHeight = 35;
}
if((detectOS() == 'Macintosh') && (detectBrowser() == 'IE')) {
adjWidth = 20;
adjHeight = 35;
winOptions = 'fullscreen=yes';
}
if((detectOS() == 'Windows') && (detectBrowser() == 'Netscape')) {
adjWidth = 30;
adjHeight = 30;
}
if(detectVersion() < 4) {
self.location.href = 'oldbrowser.html';
} else {
var winWidth = screen.availWidth - adjWidth;
var winHeight = screen.availHeight - adjHeight;
var winSize = 'width=' + winWidth + ',height=' + winHeight;
var thewindow = window.open('Ny.swf', 'WindowName', winSize);
thewindow.moveTo(0,0);
}

function MakeItSo(){
if((detectOS() == 'Windows') && (detectBrowser() == 'IE')) {
window.open('Ny.swf','windowname','fullscreen=yes');
} else {
onload=FullScreen();
}
// -->

</script>

<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">

<TITLE>Knap</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#CCCCCC">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<div align="center">
  <OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="Knap" ALIGN="absmiddle">
    <PARAM NAME=movie VALUE="Knap.swf">
    <PARAM NAME=quality VALUE=high>
    <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#CCCCCC>
    <EMBED src="Knap.swf" quality=high bgcolor=#000000  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="Knap" ALIGN="absmiddle"
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
  </OBJECT>
</div>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede gil-galad Nybegynder
31. marts 2004 - 23:54 #1
du skriver at du har prøvet lidt af hvert, men ikke kan få det til at virke... Google indeksere siderne er det en gang om måneden, så man man ikke bare ændre den og så er de der.

Men metasøgetags bliver ikke rigtig brugt mere, men istede selve teksten på siden... Da det er en flash hjemmeside kan du prøve at lave et skjult layer med alle dine keyword i ...

<div style="visibility: hidden;">fisk pålæg komoder ringbrynje HST ++</div>
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. marts 2004 - 23:55 #2
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. marts 2004 - 23:56 #3
men som spiffsen siger er MetaTags ikke så effektive mere....
Avatar billede tast Nybegynder
01. april 2004 - 00:01 #4
Så man skal helst lave et HTML side for at der kommer en ordentlig søgning?
eller er der andre måder at gøre det på?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. april 2004 - 00:05 #5
Det kan være at det her kan hjælpe:
"Søgemaskiner - Sådan får du dit website ordentligt placeret" - http://www.eksperten.dk/artikler/23

En artikel af bufferzone - koster 5 points.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. april 2004 - 00:08 #6
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2004 - 09:12 #7
Sæt meta ind på den side er den sikre måde at sørge for at du aldri kommer med i søgemaskinerne. Du bør aldrig indsætte meta keywords der ikke også står på sidens tekst, og da din side ikke har noget tekst, kan du heller ikke indsætte keywords i meta.

Du er nødt til at kikke på andre teknikker hvis du skal med i søgemaskinerne og det  er ikke helt let når man har valgt at bruge flash udelukkende. Du kan læse de artikler jeg har skrevet og så samle lidt af rådene fra forskellige artikler. Du bør kikke på doorway og hallway sider (beskrevet i den om dynamiske sites)
Avatar billede tast Nybegynder
01. april 2004 - 23:30 #8
Kan man gøre det at jeg i index.html filen ligger en masse søgeord i samme farve som baggrundsfarven,- så de ikke ummidelbart ser synlige ud.(men hvis man vælger "alt" så vil de dukke op)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. april 2004 - 23:33 #9
Jada.. det er sådan de fleste porno-sider gør.. :-)
..rent hypotetisk.. :-)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
28. april 2004 - 18:18 #10
"Kan man gøre det at jeg i index.html filen ligger en masse søgeord i samme farve som baggrundsfarven,- så de ikke ummidelbart ser synlige ud.(men hvis man vælger "alt" så vil de dukke op)"

hvorfor så ikke bare ligge dem i et skjult layer, det ville da klart blive mere "prof", og søgemaskinerne ved nok ikke at de er skjult for normale besøgere.
Avatar billede tast Nybegynder
28. april 2004 - 19:57 #11
Det lyder da fint,- men hvorn dæulen laver man et skjult layer.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
28. april 2004 - 22:58 #12
som jeg skrev: (31/03-2004 23:54:39)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
28. april 2004 - 22:58 #13
<div style="visibility: hidden;">fisk pålæg komoder ringbrynje HST ++</div>