Avatar billede itech Nybegynder
31. marts 2004 - 17:27 Der er 3 kommentarer

VBS script med kontrol af eksisterende drev

Hej !

Jeg har en maskine hvorpå der med 10 min. mellemrum køres en filflytningsprocess. Jeg har flere gange opdaget at processen kører, men at det mappede drev (S) der skal kopieres til på en anden maskine ikke var tilgængeligt.

Jeg vil nu gerne lave et script der gør følgende:
Kontrollerer om S drevet findes
- Hvis S drevet findes, kald programmet
- Disconnect forbindelsen til S drevet

Såfremt dreve ikke findes skal det mappes, filerne kopieres og derefter disconnectes.

Jeg har forsøgt mig med nedenstående, men uden held. Jeg har på fornemmelsen at når der ikke er nogle mappede drev på maskinen er min collection tom og scriptet derfor fejler.

Set objNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
Set colDrives = objNetwork.EnumNetworkDrives

For i = 0 to colDrives.Count-1 Step 2
If colDrives.Item(i) = "S:" Then
Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.Run "e:\orbit\filemove.exe", 2, true

objNetwork.RemoveNetworkDrive "S:"

Else
Set ObjNetwork = Wscript.CreateObject ("Wscript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive "S:", "\\server\share"

Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.Run "e:\orbit\filemove.exe", 2, true

objNetwork.RemoveNetworkDrive "S:"
End If
Next

Gode idér modtages gerne ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 17:41 #1
Man kunne vel placere en bestem fil på drevet, og så checke om filen eksisterer..
F.eks.

** online.txt lægges på drevet der mappes.
- check: findes online.txt?  (vist nok: if FileExist("s:\online.txt") then)

- ja:

-- kør program
-- disconnect

- nej:

-- connect
-- kør program
-- disconnect

- check - slut
Avatar billede itech Nybegynder
31. marts 2004 - 17:46 #2
Hej Thesurfer

Mjo..., men jeg vil nu meget gerne have at den chekker på drevet, da det jo er det der skal være der. Jeg kan godt forstå hvor du vil hen, men jeg syntes ikke det virker rigtigt. Der er jo altid den nemme løsning, nemlig at mappe drevet hver gang og så ellers køre on error resume next, men jeg vil gene have lavet en *rigtig* løsning. Da kopieringen i lang tid har været noget hø vil jeg gerne løse det engang for alle.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 17:54 #3
"Da kopieringen i lang tid har været noget hø vil jeg gerne løse det engang for alle.">
Vælg en løsning der virker :-)

Ellers vent.. det kan være at der er en eller anden, der ved noget mere om det..