Avatar billede hanseman Nybegynder
07. februar 2001 - 11:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med delte filer og Norton Internet Security (NIS)

Jeg har et netværk i mit hus med ADSL router 2 stk. switch og 9 brugere. De flest af os kører med Win Me, men vi problemer med at se computerne med delte filer, når disse PC\'er kører NIS!
Kablerne virker OK og alle protokoller er installeret korrekt, da alle uden problemer kan komme på internettet gennem LAN og se delte filer, sålænge NIS ikke er kørende!!
Stort set alt er prøvet, men vi har stadig problemer med at se de delte filer når NIS er slået til den ene maskine!
Gode forslag udbedes gerne!

Skriv i øvrigt under på en protest imod regler der vil give politiet mulighed for overvågning af vores emails mm.
http://www.whitehat.dk/protest/index.php
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 11:40 #1
Du skal kun køre nis på serverPC, også dkal du give de andre de nødvendige retigheder.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 11:42 #2
Overvågning af email, Tja det kan man ikke gøre en dyt ved aligevel, da windows har åben bagdøre, som ikke engang alle softwarefabrikanter af firewall kender. Så man kan som gå på snagetur uden at hverken bruger eller andre opdager det med det samme.
Avatar billede hanseman Nybegynder
07. februar 2001 - 13:25 #3
Det er min egen maskine der kører som hovedPC ( server om man vil) på netværket med NIS Alle andre maskiner har ikke NIS!

Hvor skal man sætte rettigheder op i NIS???

Hanseman
Avatar billede hanseman Nybegynder
07. februar 2001 - 13:28 #4
Mht e-mail overvågning er vi eninge om at der er mange bagdøre mm. MEN det retfærdiggør sgu ikke at politiet vil til at lovlogt kunne overvåge vores mails!
Dette er dog en ane diskusion der ikke hører hjemme her! Læs artiklen på linket og tag selv stilling! JEG protesterer ihvertfald! og hvis vi er nok, så skal vi kun trækkes med de ulovlige overvågninger!
http://www.whitehat.dk/protest/index.php