Avatar billede narrr Nybegynder
31. marts 2004 - 12:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vektor og WINAPIs Polygon

Jeg har en vector<CPoint>, som indeholder nogle punkter jeg vil tegne en polygon udfra. ::Polygon-funktionen i WINAPI tager et LPPOINT som argument, men hvordan kan jeg bruge vektoren som argument i denne funktion? Jeg har prøvet nogle forskellige ting med iterators, men det virker ikke rigtig :(.. Min løsning lige nu er at kopiere vektoren over i et almindeligt array, men det synes jeg ikke er en særlig god løsning.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
03. april 2004 - 22:42 #1
Er det flg. kald der er 'Polygon-funktionen':

BOOL Polygon(
  HDC hdc,                // handle to device context
  CONST POINT *lpPoints,  // pointer to polygon's vertices
  int nCount              // count of polygon's vertices
);

???

Hvis ja, ser du ud til at du kan kalde den som flg.:

std::vector<LPPOINT> pointList;
...// fill pointList
LPPOINT pointArray[pointList.size()];
std::vector<LPPOINT>::iterator itr = pointList.begin();
int nCount = 0;
while( itr != pointList.end() )
{
  pointArray[nCount] = (*itr);
  ++itr;
  ++nCount;
}

Polygon(hdc, pointArray, pointList.size() );
Avatar billede narrr Nybegynder
04. april 2004 - 14:58 #2
Ja, lige nu bruger jeg også en løsning, hvor jeg kopierer vectorens data over i en anden vector, som jeg så kan bruge direkte.

Der er nogle problemer med din kode.

1. std::vector<LPPOINT> pointList; <- En vector som indeholder pointere til punkter, hvor skal de rigtige punkter så opbevares?

2. LPPOINT pointArray[pointList.size()]; <- Sådan kan man ikke initializere et array. Størrelsen skal være kendt på forhånd. Man er nødt til at bruge new/delete.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
04. april 2004 - 15:22 #3
1) De kunne fx. opbevares på heapen. Kender jo ikke din kode.
2) Korrekt. Det var et hurtigt eksempel :o)

Ser lige at du brugte std::vector<CPoint> - her vil de jo så være allokeret, og kan (som du vist også gør) kopieres til et array. Læste ikke dit spm. grundigt nok.