Avatar billede ras2000 Nybegynder
31. marts 2004 - 12:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan man ikke søge på *søgeord i index serveren?

Jeg sidder med en søgeside. Jeg ville gerne have at man kan søge på *værk, fx, og så få teglværk, murværk, osv. ud. Men *'en foran bliver bare ignoreret.
Jeg bruger
set objQuery = Server.CreateObject("IXSSO.Query")
objQuery.Query = "@Contents contains " & s_ord
Jeg har set på microsofts sider, at man kan bruge regex til at lave begrænsninger, f.eks i filtyper eller undermapper. Men jeg kan ikke få regex til at fungere på indholdet.
Serveren er W2000 server.
Nogen der har en forklaring, eller endnu bedre, en løsning?
Avatar billede trumf Nybegynder
31. marts 2004 - 12:15 #1
brug like
SELECT * FROM DB WHERE navn LIKE '%værk'

% = *
Avatar billede ras2000 Nybegynder
31. marts 2004 - 12:33 #2
Det er ikke helt sql, jeg laver ikke forespørgsler i en database. Syntaxen er nogenlunde den samme, men der er ikke helt de samme muligheder. Like gør det samme som Contains, og % virker slet ikke.
Avatar billede trumf Nybegynder
31. marts 2004 - 12:41 #3
prøv med contains('" & s_ord & "')
Avatar billede medions Nybegynder
31. marts 2004 - 12:42 #4
Ras2000> Hvad er IXSSO.Query for en komponent? -altså hvad bruges den til? -jeg syntes aldrig jeg har hørt om den!=?

//>Rune
Avatar billede trumf Nybegynder
31. marts 2004 - 12:49 #5
Her findes noget om søgning i indexserveren http://www.codejack.com/DesktopDefault.aspx?tabid=31&PostID=2060
Avatar billede ras2000 Nybegynder
20. april 2004 - 10:52 #6
Ja, men ikke noget af det jeg har brug for. Jeg har pløjet microsofts sider om det igennem, uden held. Jeg tror jeg må indse at det ikke kan lade sig gøre.
IXSSO query bruges til at lave forespørgsler til index-serveren. Sproget er en type sql, men med et væld af forskelle til det man typisk bruger til at lave forespørgsler til fx databaser.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
24. september 2004 - 13:20 #7
lukker