Avatar billede tampa Nybegynder
31. marts 2004 - 09:28 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Google optimering

Jeg har gjort alt hvad jeg kan for at optimere min google position, men jeg ligger stadig laaaangt ned. Hvad kan jeg ellers gør?

Website er www.raedan.com

Tak.
Avatar billede andersdp Nybegynder
31. marts 2004 - 09:36 #1
Der er mange aspekter i SEO.

Google nørderne ændrer af og til de algoritmer som bestemmer ens position.

Du kan prøve at læse denne artikel som omhandler den seneste opdatering af algoritmerne.
http://www.sitepoint.com/article/brandy-google-update

Hvad har du præcist forsøgt, for at forbedre din placering?
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 09:45 #2
Du har vel set artiklerne fra Bufferzone ; http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone

Roder som ret ny med SEO på et par websites og min erfaring er klart at der skal noget tekst på siderne ! (artikler, vejledninger og yderligere skrift om hvad i har bedrevet (fx. cases)
Avatar billede retry Nybegynder
31. marts 2004 - 09:51 #3
Hvad søger du på? - dvs, hvilke søgninger vil I gerne findes med?

En side avancerer hos Google, når folk klikker på den i søgeresultatet.

Antallet af links udefra til jeres site har også stor betydning.

Når jeg læser jeres tekst med mine Google-googles på, er der ikke umiddelbart nogen ord eller vendinger, som skiller sig ud fra hvad en masse andre firmaer skriver om sig selv. Derfor kan Google heller ikke se nogen grund til at I skulle komme før alle mulige andre.
Tænk over, hvad en mulig kunde vil søge efter. Han vil typisk formulere søgekriterierne ud fra sit behov.

Få kontaktoplysninger med på hver side. Hvor ligger firmaet i øvrigt? Geografisk beliggenhed søges der givetvis på.

Tag nu siden lurpak.htm:
Siden har ingen direktiver til robotter
Content-language er fejlagtigt angivet som "da"
Sidens <title> refererer ikke til indholdet
Avatar billede andersdp Nybegynder
31. marts 2004 - 09:53 #4
Ja, tekst indhold er nok det primære. Jo flere gange man kan få nævnt sine kerneord (uden at ødelægge teksten selvfølgelig) jo bedre.
Disse ord bør så gå igen i ens title på alle siderne. Der kan din side klart forbedres.

En anden ting jeg har erfaret, er betydningen af den text man putter på og i sine links. Altså både den title, som fremkommer ved mouseover og selve ordene i link teksten. De fleste af de eksterne links jeg har der peger på mit site, har jeg fået folk til at skrive min egen title tekst ind i linkets title.

Jeg er da også kommet op på pagerank 5 og en position som pt nr. 1.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=multimediedesigner
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 10:02 #5
Sidder og undre mig over at I skriver på engelsk ; hvilke kunder henvender I jer til ? Hvis det er danske firmaer ; så ville jeg anbefale at have en dansk udgave tillige med ! (ikke så meget for SEO ; men for at skaffe kunder..)

I forhold til SEO er det 100% sikkert lettere at få en god placering på DANSK end på Engelsk ; så derfor er det også en idé i at oversætte siden...

Jeres "projekts" er ret svære at finde !! ; det er en ting jeg ville læse førend jeg ville kontakte jer - referencer betyder ufattelig meget for en skeptisk potentiel kunde.
Avatar billede retry Nybegynder
31. marts 2004 - 10:05 #6
Hvis nu I håber på kunder fra Danmark, ville det jo nok værer en fordel, hvis der var nogle sider på dansk, så dansksprogede søgninger også kunne hitte.
Avatar billede tampa Nybegynder
31. marts 2004 - 10:15 #7
Tak for alle svarene:

andersdp: tak for links til artiklen og rådet om teksten/links. Pæn site du har for resten...
espersen: jeg læser de artikler du henvender til med det samme. 100% enig med dig om oversættelse, men har været ned prioriteret indtil nu. Enig med dig om vores projects side. Vil se om jeg kan skub det lidt frem...
retry: vores difference fra de andre firmaer er at vi kommer fra usa/australia og dermed (skulle) har en bedre forståelse af dét at komme ind på disse marked. Hvad mener du om "direktiver til robotter"? Er det en robots.txt fil? Eller meta data? Eller...?

Pft.
Avatar billede retry Nybegynder
31. marts 2004 - 10:20 #8
<meta name="robots" content="INDEX,FOLLOW">
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 10:28 #9
i en af bufferzones artikler skriver han desuden om et lille fil: robots.txt
- her er et link om den ; http://www.searchengineworld.com/robots/
Avatar billede tampa Nybegynder
31. marts 2004 - 10:48 #10
Godt nok. Vil I svar så kan jeg udele jeres velfortjente points?
Avatar billede andersdp Nybegynder
31. marts 2004 - 10:52 #11
Tak for kommentaren om mit site...
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 10:54 #12
et svar ;o)
Avatar billede retry Nybegynder
31. marts 2004 - 11:06 #13
Jeg samler ikke på points, men ellers tak.
Avatar billede tampa Nybegynder
31. marts 2004 - 11:14 #14
Jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan få det til at blive bedre. Så må jeg ud og nyde det dejligt Danske vejr. Det må I også. :-)
Avatar billede andersdp Nybegynder
31. marts 2004 - 11:24 #15
Det er ok. Du skal nok forvente op til en måned før du kan se noget på google. Google bot'en kommer ikke forbi så tit... (men det kan selvfølgelig også ske hurtigere).

Go' fornøjelse med øllene i solen :)
Avatar billede fxj Juniormester
31. marts 2004 - 20:48 #16
Hej Tampa

Tag en tur forbi:
1) http://www.joyzone.dk/sw601.asp
Masser af tips og tricks til søgemaskiner på dansk
2)http://vertikal.dk/a90
Kvalificeret rådgivning om søgemaskiner og nettet i al almindelighed. Også på dansk
3) http://www.seochat.com/
Har også info om emnet. Siden er på engelsk

Hilsen
Flemming
Avatar billede tampa Nybegynder
01. april 2004 - 13:52 #17
just thought you guy's would like to know that www.raedan.com is #1 today. Thanks for the help...