Avatar billede pc-care Nybegynder
30. marts 2004 - 22:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opsætning

Hejsa jeg har fået lavet en side, som skal køre på min egen server. Jeg har installeret Apache 2, og PHP4 samt MySQL. og det virker umiddelbart, idet jeg kører en anden side med opslag i MySQL og som er kodet i PHP.

Jeg har dog problemer med at få mit nye system til at spille. Oprindeligt kom der en fejl om at include_path var forkert, og at den ikke kunne finde den pågældende sti. Jeg har tilføjet alle mulige path til den streng uden held. Selve koden hvor den oprindeligt fejlede ser sådan her ud:

<?include_once($file); ?>

Alt efter hvilken side man går ind på er ($file) forskellig, for eksempel sådan her:

if($cmd=="4")
{
      session_start();
    $file = "products.php";
    $title = "Products";
}

Hvis jeg direkte udskiftede ($file) med det som den skulle linke til ved en given side, så virkede det.

Jeg fik siden programmøren til at se på min php.ini fil, for at se om han kunne rette fejlen, men det resulterede blot i at der kom endnu flere, og andre fejl, f.eks disse:

Warning: session_start(): open(/tmp\sess_f91f0f92371472fb6749fb529883c409, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php on line 21

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php:21) in E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php on line 21

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php:21) in E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php on line 21

Er der nogen der har forslag til en løsning. Jeg har en anden side som kører på samme server, og den fungere fint med includes osv.
Avatar billede swaxi Nybegynder
31. marts 2004 - 00:04 #1
grunden til at dette ikke virker :
<?include_once($file); ?>

er fordi register_globals er off. du har nok haft det slået til tidligere.
register_globals har været slået fra siden php 4.2.0 fordi det udgør en alvorlig sikkerhedsrisiko.

brug i stedet :

<?php include_once($_GET['file']); ?>

...

i øvrigt, vil jeg lige indskyde, at du tigger og ber' om at blive hacket med den linie.
Avatar billede pc-care Nybegynder
31. marts 2004 - 09:00 #2
Hej Swaxi
Tak for svar.

Jeg har nu prøvet at slå Register_Globals on, og har prøvet at ændre linien til

<?php include_once($_GET['file']); ?>

Begge dele hjalp ikke, nu får jeg blot en ny fejl der hvor jeg har ændret linien til det du sagde:

Warning: main(): Failed opening '' for inclusion (include_path='.;c:\php;C:\php\PEAR;c:\php\include;E:\WEBROOT\onlinestorage.dk;E:\WEBROOT') in E:\WEBROOT\onlinestorage.dk\start.php on line 194

Det sjove af det hele er at siden virker fint på en server ude i byen, så det er helt sikkert noget i min opsætning.'

Serveren ude i byen kører med følgende indstillinger:
http://www.staycool.dk/serverinfo.php

Min egen kører med følgende:
http://www.onlinestorage.dk/serverinfo.php

Jeg ved ikke om du umiddelbart kan se nogle fejl?

Mht til din indskydelse, mener du så at det er den oprindelige linie der er kritisk, elelr er den du sendte også en invitation til hackere?
Avatar billede pc-care Nybegynder
31. marts 2004 - 09:48 #3
Hmm jeg havde glemt at sætte session save path !! Dooh
Avatar billede swaxi Nybegynder
31. marts 2004 - 18:26 #4
fik du det til, at virke efter, at session's blev sat korrekt op ?

jeg mener, at din kode er håbløst usikker.
prøv dette link.
http://www.onlinestorage.dk/start.php?file=C:/Documents%20and%20Settings/All%20Users/Application%20Data/desktop.ini
Avatar billede pc-care Nybegynder
31. marts 2004 - 21:35 #5
Hej Swaxi

Kan du ikke skrive en mail til mig på dan@pc-care.dk
Avatar billede pc-care Nybegynder
31. marts 2004 - 21:47 #6
Hov, og ja det virker nu .-)

Fik du ikke dine point?