Avatar billede artico Novice
30. marts 2004 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern HTML koder i word ?

Når jeg kopiere tekst fra word xp over i Golive, så kommer der en masse "word kode" og HTML med ? Kan dette slås fra i word ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. april 2004 - 20:08 #1
Mhh har ikke problemer med copy paste. Hvilken version af Go Live og SmartSuite har du ??
Avatar billede artico Novice
07. april 2004 - 01:25 #2
Jeg har Office XP og Golive CS. Når jeg kopiere tekst fra word over til Layout i Golive ser det "normalt ud" men i HTML view kan jeg se en masse style tag omkring skrifttyper, farver etc. og det gider jeg ikke ? Men kan ikke se hvor f... jeg kan anullere det ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. april 2004 - 01:29 #3
Jeg bruger generelt det, at kopiere teksten ind i en text editor (ex. notepad) først, og herfra markere og kopiere teksten igen. Så er det 100% renset.

Problemer ligger i "modtager" programmet, der prøver at være "flink" og tage formatteringen med.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. april 2004 - 12:32 #4
;) jpvj så absolut enig. Er en rigtig god ide

>>artico læste din tekstbehandling som WordPro - dvs. lotus SmastSuite sw og IKKE Office ;) Og ja du har ret copy paster du direkte fra Office over i GoLive får du problemer ;) så løsningen er f.eks. at gøre som jpvj foreslår - brug notepad, word pad eller lignende til "mellemstation"